PTSD
نوشته شده توسط : spudgene

قارچ های روانگردان سایلوسایبین و کاربرد آنها

 

قارچ های سیلوسایبین یا قارچ های جادویی دسته ای از مواد مخدر و روانگردان هستند که آگاهی فرد را از محیط اطراف خود و همچنین افکار و احساسات تغییر می دهند. دو ترکیب روان گردان اصلی، سیلوسایبین و سیلوسین تولید میکنند که مسئول اثرات تغییردهنده ذهن هستند. استفاده از آنها بصورت تفریحی میتواند یک تجربه خطرناک شدید باشد و سلامتی کوتاه مدت و بلندمدت فرد را تهدید کند.

مکانیسم اثر و اثرات قارچ های سیلوسایبین

سیلوسایبین و سیلوسین از طریق همان گیرنده های سروتونین وارد مغز می شوند، هورمونی که خواب، میل جنسی و حالات عاطفی مانند شادی و رضایت را تنظیم می کند. اثرات تغییر دهنده ذهن معمولاً حدود 20 تا 30 دقیقه پس از مصرف شروع می شود و می تواند تا شش تا هشت ساعت ادامه یابد. به نظر می رسد که این تجربه بسیار طولانی تر به نظر می رسد زیرا درک فرداز زمان میتواند به طور اساسی تغییر کند.

عوارض جانبی معمول این ترکیبات عبارتند از

تهوع
استفراغ
ضعف عضلانی
خواب آلودگی
سرخوشی
آیا مواد توهم زا کاربرد درمانی دارند؟
اکنون روانشناسان برای پاسخ به به این سوال تحقیقات گسترده ای می کنند. دکتر رولاند آر گریفیث؛ خالق برنامه تحقیقاتی سیلوسایبین در دانشگاه جان هاپکینز، دریافته است که این داروها پتانسیل درمان شرایطی مانند آلزایمر، افسردگی و حتی اعتیاد را دارند. همچنین کتامین به طور فزاینده ای به عنوان درمان افسردگی و درمان اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مورد بررسی قرار می گیرد. در استفاده از مواد دارویی، مهم است که به خاطر داشته باشید که استفاده از این داروها به عنوان درمان یک بیماری باید تحت نظارت و مراقبت پزشک انجام شود. نتایج اولیه امیدوارکننده است، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی و عوارض جانبی این درمان ها مورد نیاز است.

مصرف بیش از اندازه داروهای روانگردان
زمانی که فردی دوز بسیار زیادی از سیلوسایبین مصرف کرده باشد، ممکن است احساسات ناخوشایند شدیدی را تجربه کند، اما زندگی او پر خطر است. با این حال، دوز بیش از حد یک ماده توهم زا مانند PCP می تواند عواقب پزشکی جدی تری مانند تشنج یا حتی مرگ ایجاد کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: