نوشته شده توسط : spudgene

سرطان ریه به عنوان یکی از کشنده ترین نوع سرطان ها در جهان سالانه شمار زیادی از زنان و مردان را به کام مرگ می کشد.سرطان ریه بعد از سرطان پستان دومین عامل مرگ و میر زنان در جهان است

علت ابتلا به سرطان ریه

دلیل 90 درصد از سرطان های ریه قرار گرفتن در معرض دود دخانیات برای یک مدت طولانی است . درصد ابتلا به سرطان ریه در افرادی که سیگار نمی کشند 15٪ است.

آلاینده های موجود در هوای محیط زیست و محل کار:موادی چون آزبست (پنبه نسوز)، گاز رادون (گازی بی رنگ و بی بو که از تجزیه طبیعی اورانیم در آب، خاک و مصالح ساختمانی قدیمی تولید می شود)، اورانیوم و نیکل عامل مستعد کننده و پیشتاز در ابتلاء به سرطان ریه هستند.

استنشاق دود سیگار در محیط برای افراد غیر سیگاری

عوامل ژنتیکی:وجود سابقه سرطان ریه بین اعضای نزدیک خانواده احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

عوامل ایمنولوژیک (ایمنی) : نارسایی مکانیسم ایمنی طبیعی بدن عاملی مستعد کننده در ایجاد سرطان ریه شناخته شده است.

خرید سیلوسایبین از اسپادژن

دانشمندان اسپادژن برای اولین بار در ایران موفق به استخراج و تخلیص ماده موثره سیلوسایبین از قارچ سیلوسیب کوبنسیس با خلوص بالاتر از ۹۹٫۹ درصد و مطابق با استانداردهای جهانی گشته‌اند. بر این اساس، بعد از آزمایشات بسیار و واکاوی­های متخصصانه در بخش تحقیق و توسعه، فرمول تولید صنعتی انحصاری این محصول ارزشمند که به عنوان انقلابی در صنعت دارویی جهان شناخته می­شود، وارد فاز تولید در کارخانجات پیشرفته اسپادژن شده است و اسپادژن را به عنوان اولین و تنها تولیدکننده ماده موثره سیلوسایبین در کشور معرفی میکند. شرکت اسپادژن سیلوسایبین را به سه فرم محلول، سالید کریستال و پودر با برگه‌ انالیز(COA) ارايه می‌نماید.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

راه های تشخیص سرطان ریه

برای تشخیص این نوع سرطان راه های زیادی وجود دارد که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

معاینه فیزیکی
زمانی که پزشک بعد از معاینه بیمار مشکوک شوند برخی از سوالاتی درباره علائم این بیماری از بیمار سوال می کنند تا مطمئن شوند که تشخیص آن ها درست بوده است یا خیر؟

آزمایشات تصویربرداری
با تصویربرداری هر توده ای که وجود داشته باشد قابل رویت خواهد بود و پزشک با مشاهده نتیجه آزمایش تشخیص خواهد داد که فرد دچار سرطان ریه شده است یا خیر؟

آزمایش خلط
یکی دیگر از راه های تشخیص این نوع سرطان، آزمایش خلط می باشد. فردی که سرفه های خلط داری می کند با استفاده از میکروسکوپی خلط می توان این نوع بیماری را تشخیص داد.

بیوپسی
نمونه برداری از بافت ریه می تواند در تشخیص این بیماری کمک کند. این نوع نمونه برداری می تواند به روش های مختلفی مانند برونکوسکوپی، نمونه برداری سوزنی، مشاهده‌ ی فضای سینه ‌ای صورت بگیرد.

راه های درمان سرطان ریه

برای درمان سرطان ریه راه های زیادی وجود دارد که ما در این مطلب به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

اولین گزینه برای درمان این بیماری جراحی است. در حین جراحی قسمتی از ریه برداشته می شود و اگر شدت بیماری زیاد باشد ممکن است کل ریه را خارج کنند.
شیمی درمانی یکی دیگر از راه های درمان این بیماری می باشد که با استفاده از داروها ممکن است رشد سلول ها کاهش پیدا کند و از بین بروند.
برای از بین بردن سلول های سرطانی می توان از روش رادیوتراپی استفاده کرد. با استفاده از این روش اندازه تومور کاهش پیدا می کند و اگر قبل و بعد از جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی صورت بگیرد درمان این بیماری موفقیت آمیز خواهد بود.
درمان هدفمند یکی از روش های درمان سرطان است که با استفاده از دارو می باشد یعنی برخی از داروهای سرطانی هستند که رشد و تکثیر سلول های سرطانی متوقف می کنند.
بهترین مرکزهای درمان سرطان ریه معمولاً دارای تیم‌های چند تخصصی هستند که شامل پزشکان متخصص سرطان ریه، جراحان توراکسیک، رادیوتراپیست‌ها، پاتولوژیست‌ها و سایر تخصص‌های مرتبط می‌شوند. این مراکز معمولاً در تشخیص و درمان سرطان ریه از روش‌های پیشرفته‌ای مانند جراحی بین‌سینه‌ای، شیمی درمانی، رادیوتراپی و درمان‌های هدفمند استفاده می‌کنند.

برای پیدا کردن بهترین مرکز درمان سرطان ریه، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

1.    مشاوره با پزشک: بهترین راه برای انتخاب مرکز درمان سرطان ریه، مشاوره با پزشک متخصص است. پزشک شما می‌تواند بر اساس شرایط شخصی خود، شما را به مراکزی که تخصص درمان سرطان ریه را دارند، ارجاع دهد.

2.    مراجعه به مراکز متخصص: می‌توانید به مراکزی که در تشخیص و درمان سرطان ریه شهرت دارند، مراجعه کنید. این مراکز ممکن است مجهز به تجهیزات پیشرفته و تیم‌های متخصص باشند.

3.    بررسی سابقه و آمارها: می‌توانید سابقه و آمارهای مراکز درمانی مختلف را بررسی کنید. این اطلاعات می‌توانند شامل نرخ موفقیت درمان، تعداد مورد درمان شده و نظرات بیماران قبلی باشند.

4.    مراجعه به مراکز تحقیقاتی: مراکز تحقیقاتی معمولاً به دنبال روش‌های نوین در تشخیص و درمان سرطان ریه هستند. ممکن است بتوانند روش‌هایی را ارائه دهند که در دیگر مراکز درمانی در دسترس نیستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

سیلوسایبین تراپی چیست؟

سیلوسایبین تراپی یکی از انواع روش های درمانی جدید در روانشناسی است. همه ما باید برای آرامش و پیشرفت در زندگی بتوانیم روش های مشاوره ای مختلفی را تجربه کنیم. روان شناسان همیشه سعی می کنند راه حل های مختلفی برای پروسه درمانی اشخاص انتخاب کنند. هر چند که درمان ها می تواند با استفاده از دارو یا جلسات مشاوره باشد. قبل از این که یکی از سیلوسایبین تراپی یا روش های دیگر را انتخاب کنید راجع به مشاور خود تحقیق کنید. اکلکتیک تراپی یکی از روش های درمانی برای اختلالات روانی است. این روش درمان می تواند کمک بسیاری به افراد کند.

یکی از مواردی که همیشه مورد بررسی قرار می گیرد بحث ضربه های روانی در افراد است. در واقع این ضربه های روانی به گونه ای است که باعث اختلالات شخصیتی بسیاری می شود. یکی از این موارد اختلالاتی مثل افسردگی است. افسردگی یک نوع اختلال است که در افراد مختلف متفاوت است. علائم افسردگی می تواند شامل موارد و ویژگی های منحصر به فردی باشد. نحوه درمان آن اما می تواند به افراد کمک های بسیاری کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که سیلوسایبین تراپی چیست؟

روان درمانی در مقابل سیلوسایبین تراپی
یک درمانگر همچنین تکنیک های خاصی را از درون آن رویکرد نظری انتخاب می کند. برخی از نمونه‌های این تکنیک‌ها عبارتند از مواجهه درمانی، حس درمانی، آرامش درمانی، درمان پذیرش و تعهد (ACT) و ذهن آگاهی. درمان التقاطی با چه کمکی می تواند کمک کند. درمان التقاطی می تواند برای کمک به افراد با طیف وسیعی از نیازها مورد استفاده قرار گیرد. برخی از شرایط و مشکلاتی که می تواند با موفقیت درمان کند عبارتند از:

اضطراب
اختلال دو قطبی
مشکلات مقابله و سازگاری
افسردگی
اختلالات اشتها
اختلالات شخصیت
اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
مشکلات رابطه
لالی انتخابی
معضلات اجتماعی
فشار
 



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

قارچ جادویی چیست؟

به گروهی از خانواده قارچ ها که از زمان های بسیار دور در بین قبایل خاصی مصرف می شد و حالات جسمی و روحی خاصی را برای افراد بوجود می آورد مجیک ماشروم یا قارچ جادویی می گویند

اگر بخواهیم به طور دیگری برای شما بگویم باید بدانید که در دنیا حدود چهل هزار گونه مختلف قارچ وجود دارد که تنها حدود صد گونه آنها مجیک ماشروم هستند

یکی از سمی ترین قارچ ها ، مجیک ماشروم می باشد که مصرف آن باید حتما با کنترل و آگاهی صورت بگیرد

ار اسم قارچ بودن آن و همینطور گیاهی بودنش  بسیاری از افراد آن را بی خطر انگاشته و بدون اطلاع از عوارض مجیک مشروم ، به راحتی از آن  استفاده می کنند که باز تاکیید می کنیم حتما مصرف آن باید با مشاوره توسط افراد متبحر صورت گیرد

این گیاه به صورت طبیعی و بدون دخالت انسان ها در طبیعت رشد کرده شکل آن به صورت قارچ های خوراکی و طبیعی است

اینم بد نیست بدونید که محل منبع اولیه مجیک ماشروم ها آمریکای جنوبی بوده و فقط تعداد محدودی از نژاد های اون داخل ایران بصورت طبیعی رشد می کنه

اگرم کسی مدعی بشه این گیاه داخل ایران رشد کرده احتما بصورت گلخانه ای و تحت کنترل پروش یافته است

در تصویر پایین در مورد اینکه مجیک ماشروم مال کدام کشور است  یک تصویر کلی برای شما قرار داده ایم که در هر منطقه که از دنیا که این قارچ شناسایی شده است بر اساس گونه های آن مشخص و معین گردیده است

همانطور که می بینید بیشتر در امریکا تنوع رشد این قارچ مشاهده می گردد و شاید بسیاری آن را برای این کشور بدانند

مجیک ماشروم اسپادژن

انواع مجیک ماشروم
قارچ جادویی (سیلوسایبین) گونه های مختلفی را شامل می شود که همگی حاوی میزان های مختلفی از ماده سیلوسایبین هستند. یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین گونه های قارچ جادویی، Psilocybe Cubensis (سیلوسایبین) است. 

 زیرگونه های رایج قارچ سیلوسایبین Psilocybe Cubensis  عبارتند از:

 B+ :به دلیل سایز بزرگ و میزان تاثیرگذاری بالایی که دارد شناخته می شود. 
Ecuador: پیشینه تولید این نوع قارچ جادویی در رشته کوه‌های اکوادور است.
Hawaiian:  این نوع قارچ جادویی که شهرت فراوانی پیدا کرده است با عنوان پسیلوسیب کوبنسیس هاوایی هم شناخته می‌شود. 
Golden Teacher:  قدرت توهم‌زایی این نوع قارچ بسیار بالا است. 

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

درمان سرطان ریه مبتنی بر جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی است. در مراحل پیشرفته، رویکرد‌های درمانی جدید مانند درمان‌های هدفمند نیز در دسترس هستند. اینکه کدام یک از رویکرد‌های درمانی فوق الذکر به صورت جداگانه یا ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی به وضعیت بیمار دارد.
بیماران مبتلا به کارسینوم سلول کوچک معمولاً در زمان تشخیص در مرحله پیشرفته هستند. تومور اغلب قسمت‌های بزرگی از بافت ریه را تحت تأثیر قرار داده است و قبلاً متاستاز‌هایی در سایر قسمت‌های بدن ایجاد کرده است. برداشتن کامل بافت سرطانی با جراحی دیگر در این موارد امکان‌پذیر نیست. با این حال، تومور‌های سلول کوچک در مقایسه با کارسینوم‌های سلول غیر کوچک به شیمی درمانی بهتر پاسخ می‌دهند.
در درمان کارسینوم‌های سلول غیر کوچک در مراحل I و II اولین مرحله جراحی است. فرصتی برای بهبودی طولانی مدت است. در مراحل پیشرفته‌تر، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی به‌صورت جداگانه یا ترکیبی، احتمالاً با جراحی تکمیل می‌شوند. اگر متاستاز‌های دورتر قبلاً رخ داده باشد، شانس بهبودی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. سپس درمان در درجه اول با هدف پیشگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری، تسکین علائم و حفظ کیفیت زندگی است.

عمل جراحی برای درمان سرطان ریه

جراحی معمولاً اولین گزینه برای درمان کارسینوم برونش است، به ویژه در مراحل اولیه I و II. بسته به اندازه و گسترش سلول‌های تومور، با این حال، جراحی هنوز می‌تواند در مراحل بعدی انجام شود. هدف از این عمل برداشتن کامل بافت تومور تا حد امکان است. در طول این روش، پزشک غدد لنفاوی مجاور را نیز برمی‌دارد تا آن‌ها را در آزمایشگاه بررسی کند. روش‌های جراحی مختلفی وجود دارد که به وسعت و اندازه تومور بستگی دارد:

 

 مراحل درمان سرطان ریه با اسپادژن

 

درمان انقلابی  ما نشان دهنده اوج نوآوری پزشکی است. این درمان، بر خلاف درمان های ناکارامد قبلی، دارای توانایی فوق العاده ای برای مقابله با چالش های متنوعی است که متخصصان در طول تاریخ  درمان سرطان ریه با آن دست به گریبان بوده اند. این درمان با استفاده از اطلاعات و داده های گسترده و وسیع پزشکی، تجربیات بالینی و پردازش آن با فناوری فوق پیشرفته و با تکیه بر تجزیه و تحلیل گروه بزرگ دانشمندان اسپادژن و سیستم فرمان دهی و کنترل بر پایه هوش مصنوعی واستفاده از نوآوری منحصر به فرد در بکارگیری سیستم دارورسانی نانوذره HOCL موفق به درمان قطعی سرطان ریه در تمامی مراحل با نتیجه اعجاب آور ۹۲/۷ درصدی گشته است، همچنین این انقلاب درمانی دارای حداقل عوارض حین درمان و مزایای بسیاری است.

درمان سرطان ریه مبتنی بر جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی است. در مراحل پیشرفته، رویکرد‌های درمانی جدید مانند درمان‌های هدفمند نیز در دسترس هستند. اینکه کدام یک از رویکرد‌های درمانی فوق الذکر به صورت جداگانه یا ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی به وضعیت بیمار دارد.
بیماران مبتلا به کارسینوم سلول کوچک معمولاً در زمان تشخیص در مرحله پیشرفته هستند. تومور اغلب قسمت‌های بزرگی از بافت ریه را تحت تأثیر قرار داده است و قبلاً متاستاز‌هایی در سایر قسمت‌های بدن ایجاد کرده است. برداشتن کامل بافت سرطانی با جراحی دیگر در این موارد امکان‌پذیر نیست. با این حال، تومور‌های سلول کوچک در مقایسه با کارسینوم‌های سلول غیر کوچک به شیمی درمانی بهتر پاسخ می‌دهند.
در درمان کارسینوم‌های سلول غیر کوچک در مراحل I و II اولین مرحله جراحی است. فرصتی برای بهبودی طولانی مدت است. در مراحل پیشرفته‌تر، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی به‌صورت جداگانه یا ترکیبی، احتمالاً با جراحی تکمیل می‌شوند. اگر متاستاز‌های دورتر قبلاً رخ داده باشد، شانس بهبودی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. سپس درمان در درجه اول با هدف پیشگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری، تسکین علائم و حفظ کیفیت زندگی است.

عمل جراحی برای درمان سرطان ریه

جراحی معمولاً اولین گزینه برای درمان کارسینوم برونش است، به ویژه در مراحل اولیه I و II. بسته به اندازه و گسترش سلول‌های تومور، با این حال، جراحی هنوز می‌تواند در مراحل بعدی انجام شود. هدف از این عمل برداشتن کامل بافت تومور تا حد امکان است. در طول این روش، پزشک غدد لنفاوی مجاور را نیز برمی‌دارد تا آن‌ها را در آزمایشگاه بررسی کند. روش‌های جراحی مختلفی وجود دارد که به وسعت و اندازه تومور بستگی دارد:

 

 مراحل درمان سرطان ریه با اسپادژن

 

درمان انقلابی  ما نشان دهنده اوج نوآوری پزشکی است. این درمان، بر خلاف درمان های ناکارامد قبلی، دارای توانایی فوق العاده ای برای مقابله با چالش های متنوعی است که متخصصان در طول تاریخ  درمان سرطان ریه با آن دست به گریبان بوده اند. این درمان با استفاده از اطلاعات و داده های گسترده و وسیع پزشکی، تجربیات بالینی و پردازش آن با فناوری فوق پیشرفته و با تکیه بر تجزیه و تحلیل گروه بزرگ دانشمندان اسپادژن و سیستم فرمان دهی و کنترل بر پایه هوش مصنوعی واستفاده از نوآوری منحصر به فرد در بکارگیری سیستم دارورسانی نانوذره HOCL موفق به درمان قطعی سرطان ریه در تمامی مراحل با نتیجه اعجاب آور ۹۲/۷ درصدی گشته است، همچنین این انقلاب درمانی دارای حداقل عوارض حین درمان و مزایای بسیاری است.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

سال ها قبل در صحرای ساهارا و آمریکای جنوبی، برخی از اقوام در مراسمات روحانی و مذهبی از این نوع قارچ مصرف می کردند که باعث حالت های سرخوشی و شادی در آن ها می گشته است.

کنوانسیون سازمان ملل متحد در سال 1971 قارچ سیلوسایبین را در لیست مواد روانگردان قرار داد؛ در بسیاری از کشورها خرید و فروش سیلوسایبین ممنوع گشته است.

اعتیاد به مجیک ماشروم

وابستگی به سیلوسایبین مطرح نمی‌باشد ولی به دلیل اینکه می‌تواند برای برخی افراد اثرات خوشایند داشته باشند ممکن است مورد استفاده دوره‌ای قرار گیرد. تا کنون گزارشی از مرگ بخاطر اوردوز سیلوسایبین ارائه نشده‌است و به تنهایی ماده سمی و اعتیادآور محسوب نمی‌شود، هرچند ممکن است فرد تحت تأثیر این ماده دست به اقدامات خطرناک بزند و بر اثر حوادث صدمه ببیند.

در بعضی موارد برای اثربخشی بهتر و بالاتر افراد قارچ سیلوسایین را با قرص ال اس دی ترکیب می کنند که خاصیت توهم زایی فوق العاده ای به آن می بخشد و ممکن است افراد تحت تأثیر این ماده دست به اقدامات خطرناکی زده و بر اثر حوادث صدمه ببینند.

عملکرد ماشروم

معمولا پس از مصرف مخدر ماشروم تاثیرات آن 30 دقیقه پس از مصرف مشخص می شود که مواد سمی و توهم زای این قارچ موجب میگردد که سیستم عصبی سمپاتیک فرد مصرف کننده تحریک گردد و همین امر موجب می شود ضربان قلب و فشار خون فرد به طور عجیبی افزایش پیدا کند. گر گرفتگی شدیدی در فرد ایجاد شده و مردک چشم گشاد می شود، همچنین تمام عضلات منقبض می شود و به دنبال آن افزایش دمای بدن را داریم؛ حالات گیج شدن و وخواب آلودگی شدید، ضعف شدید عضلات و تهوع نیز از علائم مصرف می باشد.

نحوه مصرف ماشروم

قارچ ماشروم مخدر به صورت های مختلفی مصرف می گردد .

1- نوشیدنی: به صورت دم کردنی یا اضافه نمودن به انواع دمنوش و چای

2- خوراکی: خوردن به صورت تازه  و خام یا خشک شده و یا افزودن آن به انواع خوراکی از جمله کیک.

4- استنشاق کردن

5- پودر کردن و به صورت کپسول بلعیدن

خطرات استفاده از ماشروم

مجیک ماشروم نیز همانند سایر مواد محرک و اعتیاد آور، هرچه بیشتر استعمال شود میزان وابستگی به آن افزایش می یابد و به دلیل این که بدن فرد به مقدار مصرف قبلی ماشروم عادت کرده است برای رسیدن به حالت سرخوشی قبل فرد باید از بار قبل بیشتر مصرف کند که اثرات موقت آن معمولا بین 6 الی 12 ساعت در بدن باقی می ماند. ماشروم به مرور زمان اثرات طولانی مدت بر جسم و روان شخص می گذارد و باعث تغییر در شخصیت و خلق و خوی فرد می گذارد که گاهی شخص دچار فراموشی می شود.

همچنین مصرف بیش از حد از مجیک ماشروم و یا استفاده همزمان آن با سایر مواد مخدر، روانگردان ها، قرص ها و یا شرب خمر ممکن است باعث اوردوز و مرگ شخص مصرف کننده شود.

کشت ماشروم مخدر

ماشروم یا مجیک ماشروم نوعی از قارچ های وحشی هستند که قابل پرورش نیز می باشند که معمولا در کشورهای مکزیک، آمریکای جنوبی، شمال غربی و جنوبی ایالات متحده کشت و پروش داده می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

درمان میگرن با طب سوزنی در تهران

طب سوزنی بعنوان یک دستاورد برای پیشگیری از میگرن مورد استفاده قرار گرفته است. این درمان هرچند رواج چندانی ندارد، ولی برای درمان حملات میگرن مزمن، استفاده شده است. وقتی این درمان توسط یک متخصص ماهر طب سوزنی انجام می شود، بسیار بی خطر بوده و معمولاً مشکلات جدی را به همراه ندارد.
شاید از دوستان و اطرافیان خود درباره طب سوزنی برای میگرن شنیده باشید. نتایج به دست آمده از آزمایشات تحقیقاتی نشان می دهد که طب سوزنی، در واقع یک دستاورد موثر برای مدیریت کردن میگرن می باشد.

طب سوزنی چگونه برای درمان میگرن عمل می کند؟

یک جلسه متداول طب سوزنی، شامل فرو بردن سوزن های ریز در نقاط طب سوزنی در بدن، و پس از آن کار کردن بر روی سوزن ها با ملایمت می باشد. متخصصان طب سوزنی می گویند که این کار، جریان خون در بافت ها را از طریق مکانیسمی که در طب سنتی تحت عنوان رفلکس آکسون شناخته شده است، ارتقا می دهد و عروق کوچک بافت اطراف سوزن را گشاد می نماید.
ولی تئوری های دیگری نیز وجود دارد که نحوه عملکرد طب سوزنی را شرح می دهد و متخصصین طب سوزنی، معتقدند که بیش از تنها یک فرایند در تسکین دادن علائم دخیل می باشد. باور بر این است که طب سوزنی از فعالیت سیستم عصب پاراسمپاتیک پشتیبانی کرده و به بدن اجازه می دهد تا ضربان قلب، سرعت تنفس و فشار خون را که همگی در زمان مختل شدن می تواند باعث شروع میگرن شود، در سطح بهینه حفظ نماید.
گفته می شود کشش عضلات که می تواند واکنش درد بدن را بیش از حد تحریک کند، با اجرای جلسات مکرر طب سوزنی قابل تسکین است. تغییرات در فعالیت فیزیکی مغز نیز در کاهش دفعات تکرار میگرن بعد از یک سری جلسات طب سوزنی، ایفای نقش می کند. با محدود کردن نقاط طب سوزنی به بازوها و ساق پاها و اجتناب از نواحی سر وگردن، تاثیرات تسکین درد طب سوزنی، فعال می شود و در عین حال، از اتساع وریدی که می تواند میگرن را تشدید کند، اجتناب می نماید.

 



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

تاثیر قارچ جادویی بر مغز مبتلایان به افسردگی

برخی معتقدند اگر در مصرف این نوع از قارچ‌ها جانب اعتدال رعایت شود کاملا ایمن هستند و به نظر نمی‌رسد که اعتیادآور باشند.

با این وجود، افراد ممکن است پس از هضم و جذب آن به اصطلاح «سفر‌های بد» یا حملات پانیک (حمله حاد شدید اضطراب همراه با احساس مرگ قریب‌الوقوع) را تجربه کنند. در حالی که دارو‌های ضد افسردگی رایج به آرامی اثر می‌کنند به نظر می‌رسد مزایای سیلوسایبین تنها پس از مصرف چند دوز آغاز می‌شود. هم چنین، به نظر می‌رسد سیلوسایبین مزایای بلند مدت‌تری را ارائه می‌دهد. این نتیجه مطالعه‌ای است که توسط گروهی تحت هدایت «رابین کارهارت هریس» روانشناس و عصب‌شناس بریتانیایی انجام شده است. او در سال ۲۰۱۶ میلادی گفته بود: «تجربه با یکی از این دارو‌ها می‌تواند یکی از عمیق‌ترین تجربه‌های کل زندگی شما باشد».

مطالعه‌ای که نتیجه آن روز دوشنبه منتشر شد تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی (fmri) بیماران مبتلا به افسردگی را از دو کارآزمایی بالینی مستقل قبلی با استفاده از درمان با سیلوسایبین مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. به عبارت ساده fMRI یک اسکن مغزی است که در آن می‌توان نواحی فعال مغز را روی صفحه رایانه مشاهده کرد.

این مطالعه نشان داد در بیمارانی که تحت درمان با سیلوسایبین برای افسردگی قرار می‌گیرند به نظر می‌رسد که نواحی مغز بیش از زمان پیش از درمان به هم مرتبط هستند. این بدان معناست که بخش‌هایی از مغز که پیش‌تر ارتباط محدودی در مناطق جدا شده از خود نشان داده بودند بیش‌تر با مناطق دیگر مرتبط شدند.

یکی از راه‌های درک این موضوع می‌تواند این باشد که مغز را یک شهر بزرگ و ارتباطات را به عنوان ترافیک در نظر بگیرید. در افراد مبتلا به افسردگی، به نظر می‌رسد برخی از مناطق یا شبکه‌های مغز دارای ارتباطات مجزای بیش از حد زیادی هستند و مانند ترافیک بیش از حد در یک محله انباشته شده اند. این بدان معنی است که ترافیک بین محله‌ها جریان ندارد بلکه در یک منطقه کوچک باقی می‌ماند گویی هیچ جاده‌ای وجود ندارد که آن را به سایر نقاط شهر متصل سازد.

پژوهشگران می‌گویند که پس از مصرف سیلوسایبین ترافیک شهری ذهنی این بیماران بین محله‌ها جریان پیدا کرد و روان شد و ترافیک در کل شهر مغز پراکنده شد.

«ماتیاس لیختی» پروفسور فارماکولوژی بالینی در بیمارستان دانشگاه بازل در سوئیس می‌گوید: «ارتباط عملکردی افزایش یافته می‌تواند با تقویت انعطاف‌پذیری ذهنی و آرامش عاطفی توصیف شده مطابقت داشته باشد». اگرچه هنوز به طور کامل درک نشده است که سیلوسایبین چگونه کار می‌کند نتایج این مطالعه مهم به نظر می‌رسد، زیرا به توضیح اینکه چرا ممکن است برای بیماران مبتلا به افسردگی مفید باشد کمک می‌کند. هم چنین، این مطالعه نشان می‌دهد که این ایده رایج که قارچ‌های سیلوسایبین «مغز شما را مجددا می‌چرخانند» می‌تواند تا حدودی حقیقت داشته باشد و طبق مطالعه «کارهارت هریس» اثرات ضد افسردگی سیلوسایبین ناشی از «رشد جهانی در یکپارچگی شبکه‌های مغزی» است.

در آلمان یک کارآزمایی فاز ۲ (در این مرحله دارو یا شیوه درمانی تجربی برای گروه بزرگ‌تری از افراد مثلا ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر تجویز می‌شود) در حال انجام است که ۱۴۴ بیمار مبتلا به افسردگی اساسی مقاوم به درمان را شامل می‌شود و در حال بررسی اثرات سیلوسایبین در مقایسه با دارو‌های دیگر بر روی آنان است.

اگرچه شواهد فعلی هنوز محدود به آزمایش‌های بالینی کوچک هستند، اما نتایج مربوط به فواید، ایمنی و کارایی سایلوسایبین در درمان افسردگی و سایر اختلالات روانی امیدوار کننده به نظر می‌رسند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

تولید، فروش و نگهداری قارچ جادویی در کانادا غیرقانونی است؛ بنابراین پلیس می‌تواند علیه فروشندگان و حتی مشتریان این محصولات وارد عمل شود.

حتی پیش از افتتاح این فروشگاه در مونترال، پلیس با ارسال ایمیلی که یک نسخه از آن به دست رادیو کانادا رسید، هشدار داده بود که فروش قارچ جادویی و مشتقات ماده فعال آن‌ها یعنی سیلوسایبین، تحت قانون کنترل داروها و دیگر مواد (LRCDAS) است.

طبق آنچه در وب‌سایت FunGuyz آمده است، فروشگاه قارچ جادویی مونترال که در نزدیکی پل ژاک کارتیه واقع شده، سیزدهمین کسب‌وکاری است که توسط این شرکت افتتاح شده است. یازده تا از آن‌ها در انتاریو و یکی دیگر در دیترویت فعال است.

صاحبان این فروشگاه‌ها مدعی شده‌اند که برای قانونی شدن ماده فعال قارچ جادویی یعنی سیلوسایبین psilocybine تلاش می‌کنند.

شرکت FunGuyz اعلام کرده که قصد دارد فروشگاه‌های دیگری در سرتاسر مونترال و سایر نقاط کبک افتتاح کند.

در کل شهرداری مونترال اعلام کرده که خواستار جرم‌زدایی از نگهداری مواد مخدر مصرفی است. شورای شهر مونترال نیز به‌اتفاق آرا بیانیه‌ای را دراین‌خصوص به تصویب رسانده است. بااین‌حال، تشکیلات تحت هدایت خانم والری پلانت تأکید کرده که فروش سیلوسایبین غیرقانونی است و پلیس با آن طبق قانون برخورد خواهد کرد.

فرانسوا بوناردل، وزیر امنیت عمومی کبک، نیز هشدار داده که فروش این مواد در کبک جایی ندارد و متخلفان با اتهامات کیفری روبرو خواهند شد.

در جریان بازدید رادیو کانادا از فروشگاه قارچ‌های جادویی مونترال در صبح روز سه‌شنبه، یکی از مسئولان این فروشگاه به نام هکتور، توضیح داد که بسته‌های موجود در ویترین فروشگاه خالی است و محصولات واقعی در پشت پیشخوان در کیسه‌های مشابه نگهداری می‌شوند و در کپسول فروخته می‌شوند، یا این که خشک شده و به شکلات چای یا برخی محصولات دیگر اضافه می‌شوند و البته مقدار آن همیشه به میلی‌گرم است.

همان صبح روز سه‌شنبه ده‌ها مشتری برای خرید سیلوسایبین در این فروشگاه حاضر شدند. یکی از آن‌ها در مصاحبه با رادیو کانادا گفت: من از افتتاح این فروشگاه خوشحال هستم چرا که اگر نتوانم آن را بخرم باید خودم آن را بکارم.

یکی دیگر از مشتریان هنگام خروج از فروشگاه گفت مدت زیادی است که از افسردگی رنج می‌برد و می‌خواهد برای درمان افسردگی خود قارچ‌های جادویی را امتحان کند.

 

سایلوسایبین یک ماده روان‌گردان است که جزو کلاس ایندول و تریپتامین طبقه‌بندی می‌شود و قارچ جادویی حاوی این ماده است. طبق بررسی‌ها، این ماده می‌تواند باعث تغییر در قدرت درک و موجب ایجاد توهم و سرخوشی شود و اثرات آن تا شش ساعت ادامه داشته باشد. برخی معتقدند اگر در مصرف این نوع قارچ‌ها افراط نشود، این محصولات ایمن هستند و اعتیادآور نیستند. بااین‌حال ممکن است افراد پس از هضم و جذب آن «سفر‌های بد» یا حملات پانیک (حمله حاد شدید اضطراب همراه با احساس مرگ قریب‌الوقوع) را تجربه کنند. دارو‌های ضدافسردگی مجاز خیلی تدریجی و آرام اثر می‌کنند؛ اما آثار سیلوسایبین تنها پس از مصرف چند دوز آشکار می‌شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

چگونه میتوانید هنگام ابتلا به سرطان ریه، بهترین مرکز درمانی را پیدا کنید؟  انتخاب پزشک یا بهترین مرکز درمان سرطان ریه یکی از بزرگترین تصمیماتی است که شما طی این اتفاق دشوار با آن روبرو خواهید شد. برای درک بهتر باید بدانید که  درمان تا حد زیادی به مرحله تشخیص آن بستگی دارد.  این بیماری ریه، علائم اولیه و عامل ابتلا به آن خواهیم پرداخت.

راهنمای انتخاب بهترین مرکز درمان سرطان

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که بیماران مبتلا به انواع سرطان و نیز خانواده این بیماران دارند این است که روند درمان آن ها در بهترین مرکز درمان انواع سرطان در تهران انجام شود. اما واقعاً بهترین مرکز درمان انواع سرطان کجاست؟ یا این که ویژگی های بهترین مرکز درمان انواع سرطان چیست؟ با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مرکز درمان انواع سرطان و معیارهای انتخاب آن آشنا سازیم.

ویژگی های بهترین مرکز درمان انواع سرطان

مهم ترین ویژگی های این مرکز موارد زیر می باشد:

  • انجام انواع روش های تشخیصی برای تشخیص و ارزیابی سرطان در افراد
  • انجام آزمایش های بالینی برای ارزیابی وضعیت بیماران
  • استفاده از انواع دستگاه های مجهز و نوین در زمینه تشخیص انواع سرطان به منظور بهبود و افزایش دقت در روند تشخیص سرطان ها
  • انجام شیمی درمانی به کمک بهترین متخصصین در زمینه اونکولوژی
  • فعالیت های درمانی توسط متخصصین و پزشکان حاذق در زمینه رادیو تراپی
  • انجام غربالگری سلامت
  • انجام جراحی از سوی بهترین جراحان که در طول سال ها فعالیت های پزشکی، تخصص و تجربه فراوانی کسب کرده اند و می توانند که بهترین برنامه درمانی را برای افراد بر حسب شرایط جسمانی و سرعت پیشروی بیماری شان تدارک ببینند.
  • تجربه بالای پرسنل و نیز متخصصینی که در این مراکز مشغول به فعالیت های درمانی هستند نیز از جمله معیارهای مهم در هنگام انتخاب بهترین مرکز درمان سرطان به شمار می رود.
  • دسترسی آسان به مرکز درمانی: مرکز درمان سرطان از لحاظ جرافیایی و همچنین از نظر استفاده از وسایل نقلیه باید به راحتی در دسترس باشد

 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()