نوشته شده توسط : spudgene

استرس و داشتن نگرانی‌ شدید برای ترک اعتیاد به موارد مخدر، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را پیچیده‌تر خواهد کرد. ترک اعتیاد تریاک مانند هر مواد مخدر دیگری نیاز به داشتن دانش و اطلاعات کافی و حضور تیم متخصص و حرفه‌ای در محیطی با تجهیزات و امکانات بیمارستانی است. چرا که اعتیاد به تریاک یا به طور کلی هر نوع اعتیاد دیگری یک نوع بیماری روحی و جسمی است و نیاز به درمان تخصصی دارد. پس تا انتهای این مطلب با ترک اعتیاد با اسپادژن همراه باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد حدود ۳۶ درصد جوانانی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده‌اند، از نظر امید به زندگی دچار یاس و نا‌امیدی هستند و بخش قابل ‌ملاحظه‌ای از معتادان را ساکنان حاشیه شهر‌ها تشکیل می‌دهند.

جالب است بدانید، فرق معتادان کشور ما با کشور‌های دیگر این است که در دنیا مصرف مواد مخدر صنعتی مانند شیشه، ماری جوآنا و کوکائین افزایش قابل توجهی پیدا کرده. اما در ایران شایع‌ترین ماده مخدر تریاک و مشتقات آن است که از این مقدار ۶۵ درصد معتادان تریاک مصرف می‌کنند.

به دلیل مشکلاتی که در روند ترک تریاک در بدن ایجاد می‌شود، انتخاب بهترین روش برای درمان اعتیاد به تریاک دارای حساسیت بالایی بوده و لازم است حتماً تحت نظارت کامل انجام گیرد، تا فرایند ترک اعتیاد تریاک بدون بازگشت و با موفقیت انجام شود.

سیر درمان در ترک تریاک مسیر پیچیده و دشواری است. در نتیجه نیاز به نظارت دقیق یک تیم پزشکی چند تخصصی در یک مرکز ترک تریاک حرفه‌ای است. همچنین مراحل ترک تریاک نیازمند امکانات بیمارستانی و کلینیکی است، برای همین ترک تریاک در منزل به هیچ وجه امکان‌پذیر نبوده و نیز بسیار خطرناک است.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

سلامت 
۱ آبان ۱۴۰۲  ۱۱:۵۲ 

دانشمندان اسپادژن موفق به کشف درمان قطعی سرطان ریه شدند

در پاسخ به این سوال که آیا درمان سرطان ریه امکان‌پذیر است؟ باید بگوییم که در گذشته این امر بسیار دشوار بود، چراکه عوامل زیادی در آن دخالت داشتند؛ از جمله اینکه این بیماری چه زمانی تشخیص دادهشود و تا چه مرحله‌ای پیشرفت کرده اباشد. در گذشته سرطان ریه اگر در مراحل ابتدایی شناسایی و درمان می‌شد، نتیجه بهتری به بار می‌آورد اما این فقط یک فرصیه بود. امکان داشت این اختلال بعد از سال‌ها دوباره عود کند و شخص را درگیر سازد. پزشکان در گذشته معتقد بودند که هنوز روش قطعی برای درمان این ناهنجاری کشف نشده ولی به نظر شما این ایده همچنان پابرجاست؟

 

 

سرطان ریه را بهتر بشناسید

قبل از اینکه راجع‌به درمان سرطان ریه که به‌تازگی توسط دانشمندان کشف شده صحبت کنیم، بیایید کمی با این بیماری بدقلق آشنا شویم.

از جمله رایج‌ترین سرطان‌ها که امروزه افراد بسیاری گریبان‌گیر آن می‌شوند، سرطان ریه است و شایع‌ترین علت ابتلا به آن، درحال‌حاضر استعمال دخانیات شناخته شده است.

با این سرطان، رشد و تکثیر پیاپی و بی‌رویه سلول‌های بافتی ریه رخ می‌دهد. شاید شنیده باشید که اگر این بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده شود، درمان آسان‌تر می‌شود‌. ما این موضوع را انکار نمی‌کنیم اما می‌خواهیم بگوییم که هر تصوری که از گذشته تاکنون راجع‌به درمان‌های غیرمطمئن داشتید را کنار بگذارید.

محدودیت‌های درمان سرطان ریه در گذشته

آنچه که باعث شد دانشمندان اسپادژن به‌دنبال کشف درمان قطعی سرطان ریه باشند، محدودیت‌هایی بود که در روش‌های درمانی قدیمی چالش برانگیز بود. این موانع شامل موارد زیر بود.

فرار سلول‌های سرطانی از سیستم ایمنی
ایجاد مقاومت در برابر درمان
عوارض جانبی بسیار زیاد
گزینه های درمانی محدود درموارد پیشرفته و متاستاتیک سرطان ریه
مسمومیت های مرتبط با درمان‌هایی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی درباره شرکت اسپادژن بدانید
شرکت دانش فناور اسپادژن، توسط دانشجویان نخبه مقطع دکتری تخصصی بیوتکنولوژی، هوش مصنوعی، داروسازی و پزشکی تاسیس شده است و هدف آن بر مبنای اکتشاف و اختراع داروهای جدید برای بیماری های صعب العلاج است. .

از جمله دستاوردهای بزرگ این تیم، کشف دارو و روش درمانی موثر برای درمان سرطان ریه است‌. این مجموعه با تکیه بر توانایی‌های علمی و استفاده از فناوری‌های بزرگ، موفق شده است، دریچه روشنی را رو به مسیر سلامت و کیفیت زندگی بشر باز کند.

در عنوان‌های بعد از درمانی صحبت خواهیم کرد که بهبودی کامل بیماران مبتلا به سرطان ریه پس از درمان با آن در مطالعات بالینی به اثبات رسیده و نتیجه بسیار خوبی نشان داده است.

کشف درمان سرطان ریه توسط دانشمندان شرکت اسپادژن

دانشمندان اسپادژن به رویکرد درمانی موفقیت‌آمیزی رسیدند که به‌واسطه آن می‌توان توده‌های سرطانی ریه‌ را ریشه‌کن کرد. جالب است بدانید که این روش درمانی در هر مرحله از این بیماری که استفاده شود، نتیجه مثبت خود را نشان می‌‌دهد.

درمان قطعی سرطان ریه با اسپادژن شامل تجویز دوز درمانی نانودارو به‌عنوان داروی ضدسرطان به همراه اکسیژن‌تراپی از طریق کنترل هوش مصنوعی است.

این رویکرد درمانی شخصی‌سازی شده است. به این معنی که الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی با تجزیه و تحلیل علائم حیاتی بیمار، دستورات درمانی دقیق و موثری را برای بیمار صادر می‌کند.

سیستم کنترل هوشمند این روش درمان انقلابی، توسط الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی طراحی شده است که علائم حیاتی بیمار را با دقت و سرعتی بی‌نظیر پردازش و تجزیه و تحلیل کرده و درنتیجه دستورات درمانی شخصی و دقیق را برای مریض تجویز می‌کند.

فرایند درمان با صدور دستورالعمل‌هایی توسط سیستم کنترل هوش مصنوعی برای تنظیم دوز دقیق و ترکیب بهینه نانودارو و اکسیژن آغاز می‌شود. این ترکیب بهینه با استفاده از یک سیستم نبولایزر پیشرفته با فشار و غلظت صحیح براساس نیازهای منحصربه‌فرد هر بیمار و با توجه به شرایط بیمار، به‌دقت به ریه تحویل داده می‌شود.

این روش پیشگامانه تضمین می‌کند که هر بیمار یک رژیم شخصی‌سازی‌شده و بهینه را دریافت کند تا پتانسیل موفقیت با این درمان به حداکثر رسیده و درعین‌حال عوارض جانبی را به حداقل ممکن کاهش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

بهترین روش درمان میگرن

چرا باید در مغز خونرسانی انجام شود؟

روشهای درمان میگرن با اسپادژن

میگرن یک بیماری شایع و ناتوان کننده است که موجب بار اجتماعی، اقتصادی قابل توجهی در جامعه می شود.

روشهای درمان میگرن در طی زمان بیشتر و جدیدتر شده .هنوز هم تحقیقات برای یافتن روشهای درمان نوین و بهتر در حال انجام است و ادامه دارد.

هدف از درمان میگرن کاهش فرکانس سردرد به میزان ۲۵-۷۵% است. نورولوژیست باید به بیماران خود هدف درمان را توضیح دهد.اگر بیماران از این مساله مطلع نشوند انتظار کاهش سردردها به میزان ۱۰۰% را دارند و پروسه درمان در حالی که پاسخ به درمان مناسب بوده از نظرشان راضی کننده نخواهد بود و بیمار اظهار می کند که دارو اثر نکرده چون هنوز گاهی حمله میگرن دارم در حالیکه آنها ممکن است ۵۰% پاسخ به درمان داده باشند که رقم خوبی محسوب می شود.استفاده از یادداشت روزانه سردرد ممکن است به بیمار در درک کاهش تعداد حملات سردرد کمک کند.

در تجربیات من در کلینیک سردرد فقط ۵۰% بیماران تحت درمان دارویی میگرن به درمان ادامه می دهند و بقیه به دلایل مختلف دارو را قطع می کنند که ممکن است عدم درمان پذیرش بیمار برای درمان دارویی طولانی مدت یا عوارض دارویی باشد.هم اکنون روشهای نوینی در درمان میگرن ارائه شده که عوارض کمتری داشته و قابلیت پذیرش بیشتری توسط بیمار دارند.در اینجا مختصر به انواع روشهای درمان میگرن و مقایسه آنها می پردازیم

 

میگرن مزمن به سردردهای میگرنی اطلاق می شود که بیشتر از ۱۵ روز در ماه فرد را درگیر کند و ۸ روز در ماه بیمار مشخصات تیپیک حمله میگرن مثل فوتوفوبی، فونوفوبی، تهوع و استفراغ داشته باشد. حدود ۳% مردم در اکثر کشورها دچار میگرن مزمن می شوند و کیفیت زندگی آنها به شدت تحت تاثیر سردرد قرار می گیرد بطوریکهگاهی افت فانکشن پیدا می کنند. میگرن مزمن به سختی به درمان جواب می دهد و یک معضل اساسی جامعهمحسوب می شود.بنابراین به مبتلایان به میگرن جهت جلوگیری از ابتلا سردرد هایشان به میگرن مزمن توصیهمی شود حتما با متخصص مغز و اعصاب خود مشورت کنند.

 اگر مسکن ها بخصوص مسکن های حاوی کافئین بالا و تریپتانها و ارگوتامین هر روز مصرف شوند سردردهای ریباند و وابسته به دارو ایجاد می کنند که باید با درمان دارویی پیشگیری کننده مناسب جایگزین شوند.درمانهای داروییپیشگیری کننده که نیاز مرتب و روزانه برای پیشگیری از ایجاد حمله میگرن دارند شامل انواع ضد افسردگیهای سه حلقه مثل آمی تریپتیلین و داکسپین (Doxepin)، داروهای بلاک کننده گیرنده بتا مثل پروپرانولول و متوپرولول، داروهای ضد تشنج مثل سدیم والپروات، توپیرامات و گاباپنتین، داروهای بلوک کننده و کانالهای کلسیم مثل فلوناریزین و داروهای مشابه هستند.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

خاصیت ضدافسردگی قارچ‌های جادویی

نتایج تحقیق تازه‌ای که در ژورنال پزشکی نیچر منتشر شده است بار دیگر این فرض را تقویت کرده است که برخی از مواد موجود در قارچ‌های جادویی که اثر روان‌گردان دارند ممکن است برای درمان افسردگی با اسپادژن مزمن کارآمد باشند.

اما قبل از اینکه این تحقیق را بهانه‌ای برای استفاده از این مواد روان‌گردان قوی کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

قارچ جادویی یا مجیک ماشروم به گونه‌هایی از قارچ‌ها گفته می‌شود که زیر چتر قارچ‌های سایلوسایبین طبقه‌بندی می‌شوند.

همان‌طور که از اسم این قارچ‌ها مشخص است درون خود ماده‌ای به نام سیلوسایبین دارند که پس از ورود به جریان خون اثرات روان‌افزا دارند. این اثرات شامل سرخوشی ، توهمات دیداری و ذهنی، تغییر در ادراک ، حس تحریف‌شده از زمان و موارد مشابه آن است.

این قارچ‌ها و اثرات آن از زمانی بسیار دور شناخته‌شده بوده است و نه‌تنها در انسان‌ها که استفاده از آ ندر برخی از جانوران دیگر نیز مشاهده‌شده است. قدمت استفاده از این مواد روان‌گردان به دوران غارنشینی بازمی‌گردد و در برخی از نقاشی‌های پیش‌ازتاریخ نشانه‌هایی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد بر استفاده از این مواد اشاره دارد.

در طول تاریخ ادیان و فرق مختلف این قارچ‌ها را به‌عنوان ابزاری برای کشف و شهود استفاده می‌کرده‌اند و به‌نوعی آن را به بخشی از مراسم آیینی بدل کرده بودند و معتقد بودند اثرات روان‌گردان این قارچ‌ها باعث می‌شود تا استفاده‌کننده به‌نوعی کشف و شهود نائل شود.

اگرچه هنوز در مورد عملکرد دقیق این قارچ‌ها و اثر آن بر مغز بحث وجود دارد اما نظر غالب بر این است که پس از مصرف این ماده ترکیبات آن روی گیرنده‌های عصبی سروتنین مغز اثر می‌گذارد و با ایجاد شبکه‌های ارتباطی میان نرون های مغزی راه‌های میان بری میان پیام‌رسان‌های مغزی ایجاد می‌کند که درنتیجه باعث بروز توهمات مربوط می‌شود.

این قارچ‌ها ازنظر سم شناختی ضعیف به شمار می‌روند و خطر استفاده محدود و زیر نظر آن‌ها به‌طور بالقوه پایین است.

این اولین باری نیست که دانشمندان درباره اثرات ضدافسردگی این قارچ‌ها به‌طور خاص و مواد روان‌گردان به‌طور عام بحث کرده‌اند.

ساخت ماده روان‌گردان ال اس دی اصولاً به‌عنوان دارویی برای مقابله با افسردگی آغاز شد و باوجوداینکه نتایج آن بسیار امیدبخش بود، درز آن به بیرون فضای آزمایشگاهی و استفاده تفریحی از آن به‌خصوص در دهه 1960 و 1970 باعث اعلام جنگ دولت‌ها علیه آن شد و بسیاری از تحقیقات مربوط به آن‌که فواید بالقوه بالایی را بروز می‌دادند، متوقف شد. هنوز هم در بسیاری از کشورهای جهان این مواد و ازجمله قارچ‌های جادویی در رده مواد غیرقانونی طبقه‌بندی‌شده و خریدوفروش و استفاده از آن ازنظر قانونی جرم به شمار می‌رود.

بااین‌وجود در سال‌های اخیر انگ و استیگمای منتسب شده به این داروها کاهش‌یافته و بار دیگر تحقیقات درباره اثرات آن افزایش‌یافته است.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

عوارض مصرف ماشروم

همانطور که می دانید اکثر قرص ها، پودرها، داروها و انواع دیگر مواد روانگردان از گیاهان به دست می آیند. مجیک ماشروم (Magic mushroom) نیز یکی از گیاهانی است که خاصیت روان گردان دارد. مجیک ماشروم یا قارچ جادویی که نام علمی آن سیلوسایبین ماشروم (Psilocybin mushroom) است قارچ های چتری ای هستند که با دارا بودن ماده ی توهم زایی به همین اسم (سیلوسلیبین و سیلوسین) می توانند در افراد خاصیت روان گردان ایجاد کنند.

 عوارض مصرف ماشروم
اثرات ماشروم و سیلوسایبین می تواند به انواع متفاوتی همچون توهمات بصری و شنوایی و نیز ناتوانی در تمیز تخیل از واقعیت و واکنش های ترس و هراس تقسیم بندی شود. انواع روان گردان ها می توانند در  نحوه ی اثر ماده ی شیمیایی مغزی سروتونین تداخل ایجاد کرده و از جمله عوارض مصرف ماشروم می توان تغییر در موارد زیر را نام برد:

خواب
خلق و خوی
کنترل عضله
رفتار جنسی
افزایش فشار خون
توهم
ادراک حسی
گرسنگی
تغییرات در درک زمان
پارانویا (بدگمانی)
دمای بدن
احساسات درهم
اختلال تفکر و جدا شدن از واقعیت
روان پریشی
احساسات شدید
همچنین اثرات فیزیکی ماشروم ها شامل موارد زیر هستند:

تهوع
استفراغ
عدم هماهنگی بدن
مشکلات خواب
ضعف عضلانی
هراس
سردرگمی
افزایش تنفس
افزایش تعریق
حرکات غیر هماهنگ
کم رویی
کاهش اشتها
خشکی دهان
استفاده ی ترکیبی سیلوسایبین با مواد دیگری همچون الکل و ماری جوانا می تواند باعث افزایش یا بدتر شدن یک یا تمامی این اثرات شود. همچنین مصرف بیش از حد سیلوسایبین می تواند در زمان های طولانی عوارض شدید عصبی ایجاد کند. گاهی اوقات قارچ سمی سهوا به جای ماشروم های سیلوسایبین به اشتباه استفاده می شود که می تواند منجر به مرگ شود. از جمله عوارض مصرف ماشروم آن است که سیلوسایبین می تواند در افراد تحمل ایجاد کند. به این معنا که به مرور برای نتایجی مشابه قبل بایستی دوز را افزایش داد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

علائم سرطان ریه

در اغلب موارد، سرطان ریه در ابتدا علائم واضحی ندارد و حتی ممکن است تا وقتی شدیدتر نشده، بیمار متوجه نشود.

علائم اولیه‌ی آن به علت شباهت با بیماری‌هایی مانند عفونت ریه جدی گرفته نمی‌شوند.

از دست دادن اشتها
تغییر یا گرفتگی صدا
عفونت‌های مکرر سینه مانند برونشیت و ذات‌الریه
سرفه‌های طولانی که به مرور وخیم‌تر می‌شود
نفس تنگی
سردردهای بی‌دلیل
کاهش وزن
خس خس سینه
از علائم شایع سرطان ریه هستند اما ممکن است بیمار علائم وخیم‌تری نیز تجربه کند، مانند درد شدید قفسه‌ی سینه یا استخوان‌ها یا سرفه‌های شدیدی که در نهایت به بالاآوردن خون منتهی می‌شود.

 

 

سرطان ریه خوش خیم
تومورهای خوش خیم ریه در مقایسه با تومورهای بدخیم بسیار نادرند و کمتر از %۱ کل نیوپلاسم های ریه را تشکیل می دهند.

تومورهای خوش خیم ریه، اغلب بدون علامت هستند و از طریق بیوپسی یا رادیوگرافی روتین کشف می شوند و تشخیص قطعی اکثر آنها بوسیله آزمایش بافتی امکان پذیر است.

 

 

درمان، بیشتر از طریق رزکسیون ریوی کنسرواتیو و در بعضی موارد برداشت از طریق داخل برونش انجام می گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

علائم سرطان ریه بسته به این که چه قسمتی از ریه درگیر شده است، ممکن است یک سرفه خفیف یا تنگی نفس باشد. با پیشرفت سرطان این علائم ممکن است شدیدتر یا حادتر شوند. همانند بسیاری از سرطان های دیگر سرطان ریه نیز ممکن است موجب علائم عمومی مثل کاهش اشتها یا خستگی شود. 

 

علائم هشدار اولیه سرطان ریه

اکثر سرطان های ریه تا زمانی که بیماری پیشرفته نشده، علائمی ایجاد نمی کنند، که تا حدی به خاطر این است که ریه ها چندین پایانه عصبی دارند. اگر سرطان ریه در مراحل اولیه موجب علائم شود، این علائم ممکن است در هر فرد متفاوت باشد، اما عموما  شامل:
سرفه جدید که دائمی بوده یا تشدید شده است و یا تغییر در سرفه مزمنی که از قبل وجود داشته است.
سرفه ی همراه با خون
درد در قفسه سینه، پشت یا شانه ها که در طول سرفه کردن، خندیدن یا نفس عمیق کشیدن بدتر می شود. 
تنگی نفس ناگهانی که حین فعالیت های روزمره رخ می دهد.
کاهش وزن غیرقابل توجیه
احساس خستگی یا ضعف
کاهش اشتها
عفونت ریوی، مثل بروشیت یا پنومونی که برطرف نمی شود
خشونت صدا یا خس خس سینه
علائم کمتر شایع از سرطان ریه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
تورم صورت یا گردن
مشکل در بلع یا درد هنگام قورت دادن
تغییر در ظاهر انگشتان که چماقی شدن انگشتان نامیده می شود.
اگرچه اکثر این علائم به دلیلی غیر از سرطان ریه ایجاد می شوند، اما مراجعه به پزشک برای آن ها مهم است. کشف به موقع سرطان ریه ممکن است گزینه های درمانی بیشتری را امکان پذیر کند. 

علائم کمتر شایع از سرطان ریه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
تورم صورت یا گردن
مشکل در بلع یا درد هنگام قورت دادن
تغییر در ظاهر انگشتان که چماقی شدن انگشتان نامیده می شود.
اگرچه اکثر این علائم به دلیلی غیر از سرطان ریه ایجاد می شوند، اما مراجعه به پزشک برای آن ها مهم است. کشف به موقع سرطان ریه ممکن است گزینه های درمانی بیشتری را امکان پذیر کند. 



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

روش های تشخیص سرطان ریه:

غربالگری سرطان ریه در افراد بالای ۵۵ سال و افرادی که سال‌هاست به شدت سیگار می‌کشند صورت می‌گیرد. پزشکان ریه برای تشخیص سرطان ریه از طیف گسترده‌ای از روش‌های تشخیصی و آزمایشات استفاده می‌کنند. این روش‌های تشخیصی عبارتند از:

بررسی پیشینه‌ی پزشکی و معاینه‌ی فیزیکی:

در صورتی که پزشکان به سرطان ریه مشکوک باشند، علاوه بر معاینه‌ی بالینی، سوالاتی در مورد علائم و عوامل خطر پیشرفت سرطان مانند سیگار کشیدن، علائم تنفسی، انسداد مجاری هوایی یا عفونت ریه‌ها خواهند پرسید. از علائم تشخیصی بیماری مزمن ریوی، سیانوز (رنگ آبی پوست و غشاهای مخاطی ناشی از نبود اکسیژن کافی در خون) و کلابینگ یا چماقی شدن انتهای انگشتان است.

آزمایشات تصویر‌برداری:

هرگونه ضایعه‌ی غیر‌طبیعی توسط عکس ساده‌ی اشعه‌ی ایکس، ام آر آی، سی تی اسکن و اسکن PET قابل تشخیص است. این اسکن‌ها جزئیات بیشتری از توده‌ را فراهم می‌کنند و ضایعات کوچک‌تر را نیز پیدا می‌کنند.

آزمایش خلط:

در صورت وجود سرفه‌ی خلط‌ دار، بررسی میکروسکوپی خلط می‌تواند در تشخیص سلول‌های سرطانی کمک کند.

بیوپسی:

 نمونه برداری از بافت ریه یا دیگر ارگان‌های بدن مانند کبد، می‌تواند در تایید سرطانی بودن سلول‌های توموری و متاستاز سرطان کمک کند. نمونه‌ها برای تجزیه و تحلیل به پاتولوژیست ارسال می‌شوند. در صورت مثبت بودن نتیجه، برای بررسی گسترش سرطان، تست‌های بیشتری مانند اسکن استخوانی استفاده می‌شود. نمونه‌ی بافتی می‌تواند طی روش‌های زیر تهیه شود:

برونکوسکوپی:

 در حالی که فرد داروی آرامبخش دریافت کرده است، لوله‌ای مجهز به لامپ کوچکی در انتها، به گلوی وی فرستاده می‌شود و امکان بررسی دقیق‌تر ریه‌ها را فراهم می‌کند.

مشاهده‌ی فضای سینه‌ای:

 پزشک در پایین گردن برشی ایجاد می‌کند و به وسیله‌ی آندوسکوپ از گره‌های لنفاوی نمونه‌برداری می‌کند. این روش معمولا در بیمارستان و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

با سرطانی شدن سلول‌های ریه، تنفس به عنوان لازمه حیات سخت می‌شود. اما در ابتدای روند این بیماری علائم چندان بروز نمی‌کنند و به محض مشاهده هر گونه علامت مشکوک و غیر طبیعی باید به دکتر سرطان ریه مراجعه کنید. سرطان ریه چیست و چه چیزی باعث ایجاد آن می‌شود؟ پزشک چگونه این بیماری را تشخیص می‌دهد؟  بهترین مرکز درمان سرطان ریه در تهران کجاست و بعد از درمان چه مراقبت‌هایی نیاز دارید؟ همه این موارد جزء سوالاتی هستند که قصد داریم در این مطلب از بای بای سرطان توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.

آنچه در مورد سرطان ریه باید بدانید

ریه یکی از اندام‌های حیاتی در بدن انسان بوده که تکثیر غیر طبیعی سلول‌های آن می‌تواند باعث نفس تنگی فرد شود. به طور واضح تعریفی برای این بیماری وجود ندارد. ولی نوعی بیماری است که در آن الگوی رشد سلول‌ها نامنظم شده و به صورت بی‌رویه تقسیم می‌شوند.

دکتر سرطان ریه در مورد این بیماری می‌گوید که درمان قطعی ندارد و جزء انواعی از بیماری‌های سرطانی بوده که میزان مرگ و میر آن زیاد است. البته با روش‌هایی مانند پرتودرمانی، دارو درمانی و.. می‌توان تا حدودی سرعت رشد این سلول‌ها را کاهش داد.

چه چیزی باعث ایجاد سرطان ریه می‌شود؟
طبق گفته فوق تخصص سرطان ریه در مورد عوامل ایجاد این بیماری، سیگار کشیدن اصلی‌ترین عامل ابتلا به سرطان ریه باشد. اما عوامل دیگری مانند آلودگی هوا، نداشتن رژیم غذایی سالم، حضور در محلی که افراد دیگر سیگار می‌کشند، پرتو درمانی، سابقه خانوادگی و.. نیز می‌توانند در ایجاد این بیماری موثر باشند.

چه کسی سرطان ریه را درمان می‌کند؟
اگر متوجه تغییراتی در وزن خود شدید، سرفه‌های مکرر داشتید، در بلع دچار مشکل شدید یا متوجه آمدن خون هنگام سرفه کردن شدید باید به یک دکتر سرطان ریه مراجعه کنید. نمی‌توان گفت به طور قطعی، اما احتمالا سلول‌های ریه شما سرطانی شدند.

با مراجعه به فوق تخصص سرطان ریه و از طریق آزمایش‌هایی که انجام می‌دهد می‌توان به قطعی شدن این احتمال پی برد. این دکتر در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری سرطان ریه تخصص دارد. اما برای اینکه وجود سرطان ریه مشخص شود، چه آزمایش‌هایی صورت می‌گیرد؟



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

به گفته بنیاد الکل و مواد مخدر استرالیا، کتامین یک داروی منفک‌کننده (دسته‌ای از توهم‌زاها) است که می‌تواند روی حس بینایی و شنوایی افراد تأثیرگذار باشد. همچنین این دارو می‌تواند افراد را از واقعیت جدا کند. از کتامین در دنیای پزشکی معمولاً به‌عنوان یک داروی بیهوشی استفاده می‌کند، اما به‌صورت غیرقانونی هم در مهمانی‌ها استفاده می‌کند.

بنیان‌گذار گوگل مجیک ماشروم مصرف می‌کند

طبق گزارش وال استریت ژورنال، ایلان ماسک در مصرف این نوع مواد تنها نیست و برای مثال «سرگی برین»، هم‌بنیان‌گذار گوگل «قارچ سایلوسایبین اسپادژن» یا مجیک ماشروم مصرف می‌کند. وال استریت ژورنال این موضوع را از افراد دریافت کرده که از مصرف مجیک ماشروم توسط برین اطلاع دارند.

طبق گزارش‌ها، اعضای شرکت سرمایه‌گذاری «Founders Fund» که در شرکت‌هایی مانند اسپیس ایکس، اسپاتیفای و Airbnb سرمایه‌گذاری کرده است، مهمانی‌هایی برگزار می‌کنند که در آن دارو‌های روان‌گردان مصرف می‌شود.

درحالی‌که سخنگوی برین و شرکت Founders Fund پاسخی به این گزارش‌ها نداده‌اند، Founders Fund به تحقیقات درباره دارو‌های روان‌گردان اشاره کرده است: «تحقیقات نشان می‌دهند که روان‌گردان‌ها می‌توانند مزایای سلامت روانی قابل‌توجهی داشته باشند و از ما تلاش‌های بخش دولتی و خصوصی برای در دسترس قراردادن ایمن و قانونی این دارو‌ها حمایت می‌کنیم.»

درنهایت طبق گزارش وال استریت ژورنال، ظاهراً استفاده از دوز پایین موادی مانند LSD برای افزایش عملکرد و خلاقیت در سیلیکون، ولی یک موضوع رایج است.

مهمترین انواع مجیک ماشروم اسپادژن
همانطور که می‌دانیم قارچ‌های توهم زا که دارای خاصیت اعتیازایی هستند، دارای انواع و تعداد بسیاری می‌باشند. این قارچ‌ها دارای اسامی مختلفی بوده که بر اساس جنس‌های بیولوژیکی طبقه‌بندی می‌گردند. اما یکی از مهمترین ویژگی‌های مشترک‌ قارچ‌های توهم زا، وجود هاگهای تیره و آبششی می‌باشد که در مراتع و جنگل‌های مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری تکثیر شده و رشد می‌کنند.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

درمان سرطان ریه با اسپادژن و آزمایش‌های آن

اگر دلیلی وجود داشته باشد که فکر کنید ممکن است سرطان ریه داشته باشید، پزشک می‌تواند تعدادی آزمایش را برای جستجوی سلول‌های سرطانی و رد سایر بیماری‌ها تجویز کند.

آزمایش‎ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تست‌های تصویربرداری: تصویر اشعه ایکس از ریه‌های شما ممکن است یک توده یا ندول غیر طبیعی را نشان دهد. سی تی اسکن می‌تواند ضایعات کوچکی را در ریه‌های شما نشان دهد که ممکن است در عکس اشعه ایکس شناسایی نشوند.
سیتولوژی خلط: اگر سرفه دارید و خلط تولید می‌کنید، نگاه کردن به خلط زیر میکروسکوپ گاهی اوقات می‌تواند وجود سلول‌های سرطانی ریه را آشکار کند.
نمونه بافت (بیوپسی):  روش محسوب می‌شود که با آن نمونه‌ای از سلول‌های غیر طبیعی ممکن انتخاب شده و کشت داده ‌شود. پزشک شما می‌تواند بیوپسی را به روش‌های مختلفی انجام دهد، از جمله برونکوسکوپی، که در آن پزشک نواحی غیرطبیعی ریه‌های شما را با استفاده از یک لوله روشن که از گلو شما عبور می‌کند و به ریه‌های شما منتقل می‌شود، بررسی می‌کند.
مدیاستینوسکوپی: در آن یک برش در پایه گردن شما ایجاد می‌شود و ابزارهای جراحی در پشت استخوان سینه شما قرار می‌گیرند تا نمونه‌های بافتی از غدد لنفاوی برداشته شود.
بیوپسی سوزنی: گزینه دیگر بیوپسی سوزنی است که در آن پزشک از تصاویر اشعه ایکس یا سی تی برای هدایت سوزن از دیواره قفسه سینه و به داخل بافت ریه برای جمع آوری سلول‌های مشکوک استفاده می‌کند. نمونه بیوپسی ممکن است از غدد لنفاوی یا سایر مناطقی که سرطان در آنها گسترش یافته است، مانند کبد شما گرفته شود.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

سرطان ریه علائم

در ابتدا بیماری معمولا تومور و سلول های سرطانی در ریه کوچک هستند، به همین دلیل علائم سرطان ریه پنهان هستند. زمانی که تومور رشد می کند علائم سرطان ریه مثل سرفه های مداوم و همچنین خستگی و کاهش وزن در بیمار ایجاد می شود. در ادامه برخی علائم سرطان ریه را به طور مختصر شرح می دهیم:

سرفه های شبانه: سرفه ای که ادامه می یابد و تشدید می شود به طور خاص نشانه علائم سرطان ریه نیست، اما باید آن را یک زنگ خطر دانست. اگر سرفه ها در شب و صبح هنگام دراز کشیدن بدتر می شوند می توانند جزو علائم سرطان ریه به حساب بیایند. شما باید حتما برای رفع این مشکل با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک متخصص معاینه بالینی انجام می دهد و آزمایشاتی مانند عکسبرداری از قفسه سینه را برای شما تجویز می کند. اگر مشکوک به سرطان ریه باشید پزشک درمان سرطان ریه را شروع خواهد کرد . اگر فرد سیگاری هستید حتما پزشک از شما می خواهد سیگار که علت سرطان ریه و تشدید کننده آن می باشد را ترک کنید. همچنین اگر شخص بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهد پزشک با دارو ها می تواند شدت سرطان ریه را کاهش دهد و درمان سرطان ریه سریع تر انجام می شود.

همانطور که گفته شد یکی از عوامل سرطان ریه کشیدن سیگار می باشد، سیگاری ها فکر می کنند سرفه در شب یا صبح طبیعی است. همین امر باعث می شود که فرد سیگاری دیرتر متوجه سرطان ریه خود شود و درمان سرطان ریه به تعویق بیفتد.

سایر عوامل این سرطان
رادون ( گاز رادیواکتیو ساطع شده از سنگ های خاص ) و ذرات ریز آلودگی هوا ( اگزوز موتور دیزل ) نیز جزو عوامل سرطان ریه به شمار می روند. رادون با توجه به وجود عناصر قوی رادیواکتیو مانند توریم و اورانیوم با نیمه عمر های چندین میلیارد سال در آینده های دور نیز وجود خواهد داشت. این عنصر در شرایط استاندارد خود به حالت گازی میباشد و به راحتی استنشاق میگردد و همین ویژگی بر بروز خطرات سلامتی برای انسان ها میگردد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص رادون میتوانید به ویکی پدیا مراجعه کرده یا روی این لینک کلیک کنید :

درمان و روش ها
درمان سرطان ریه 3 نوع است. جراحی، رادیوتراپی و درمان دارویی ( شیمی درمانی، درمان های هدفمند و ایمونوتراپی ). تمام این روش ها می توانند شدت علائم سرطان ریه را کاهش دهند. بسته به مرحله متاستاز و پیشرفت تومور درمان سرطان ریه هم متفاوت خواهد بود.

درمان سرطان ریه بستگی به شرایط و علائم سرطان ریه در بدن هر فرد دارد: به طور کلی برای درمان سرطان ریه سلول های غیر کوچک از جراحی زمانی که نیاز باشد، استفاده می شود. برای درمان سرطان ریه سلول کوچک شیمی درمانی، درمان مرجع است.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

اختلالات خوردن، مانند اختلال بلع، اختلال تغذیه، و اختلال خوردن بدون تجویز طبی، می‌توانند مشکلات جدی برای سلامتی و کیفیت زندگی فرد باشند. درمان این اختلالات بستگی به نوع و شدت آنها دارد و ممکن است شامل یک تیم چند تخصصی از حرفه‌ایان بهداشتی و درمانی شامل روانشناسان، متخصصین تغذیه و پزشکان باشد.

در حال حاضر، استفاده از سیلوسایبین به عنوان یک روش درمانی معتبر برای اختلالات خوردن تایید نشده است. سیلوسایبین در حال حاضر در برخی محافظت شده از قوانین کشورها، به عنوان ماده مخدر طبقه‌بندی می‌شود و استفاده آن درمانی به صورت رسمی تأیید نشده است.

درمان اختلالات خوردن در اسپادژن شامل روش‌های متنوعی است، از جمله:

 

1.      روانشناسی: مشاوره روانشناختی و روان‌درمانی می‌تواند به فرد کمک کند تا بهتر درک کند چرا این اختلالات رخ می‌دهد و راه‌های مدیریت و کنترل آنها را یاد بگیرد.

 

2.      مشاوره تغذیه: متخصصین تغذیه می‌توانند رژیم غذایی مناسبی را برای فرد تنظیم کنند و توصیه‌هایی درباره تغذیه سالم و روش‌های مدیریت خوردن را ارائه دهند.

 

 

3.      درمان دارویی: در برخی موارد، پزشکان ممکن است داروها را تجویز کنند تا به کنترل علائم و عوارض اختلالات خوردن کمک کنند. این ممکن است شامل داروهای ضداضطراب، ضدافسردگی یا داروهای دیگر باشد، اما همه موارد بستگی به تشخیص پزشک دارد.

 

4.      روان‌درمانی شناختی-رفتاری (CBT): CBT یک رویکرد گسترده و مبتنی بر شواهد برای درمان اختلالات خوردن است. این روش بر تشخیص و تغییر افکار و رفتارهای ناسالم مرتبط با غذا تمرکز دارد. در جلسات CBT، فرد با روانشناس همکاری می‌کند تا الگوهای منفی و اندیشه‌های ناسالم مرتبط با خوردن را شناسایی کند و آنها را تغییر دهد.

 

 

5.      روان‌درمانی خانواده: اختلالات خوردن معمولاً تأثیرات قوی بر خانواده فرد دارند. درمان خانواده می‌تواند به افراد در فهمیدن و مدیریت تأثیرات خوردن بر روابط خانوادگی و پشتیبانی از فرد در فرآیند بهبود کمک کند. این روش ممکن است شامل جلسات همراه با اعضای خانواده باشد تا درک بهتری از اختلال خوردن و راهکارهای مشترک برای مدیریت آن ایجاد شود.

 

6.      مشاوره تغذیه: متخصصین تغذیه می‌توانند برنامه‌های غذایی مناسبی را برای فرد تنظیم کنند و راهنمایی در خصوص تغذیه سالم و توانایی‌های مدیریت خوردن ارائه دهند. آنها ممکن است به فرد کمک کنند تا با رژیم غذایی مناسب و تغییر روند خوردن به تدریج به رفع مشکلات خود بپردازد.

 

 

7.      پشتیبانی گروهی: شرکت در گروه‌های پشتیبانی می‌تواند برای افراد با اختلالات خوردن مفید باشد. این گروه‌ها مکانی برای اشتراک تجربیات، تبادل اطلاعات مفید و درک بهتر از خود و دیگران فراهم می‌کنند. این محیط از افرادی تشکیل شده است که با مشکلات مشابه روبرو هستند و این امکان را به فرد می‌دهد تا از تجربیات و پشتیبانی دیگران بهره‌برده و بهبود خود را تسریع کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

اختلال استرس پس از سانحه (Post-Traumatic Stress Disorder یا PTSD) یک اختلال روانی است که به عنوان پاسخ به یک تجربه ترسناک، وحشتناک یا آسیب‌زا رخ می‌دهد. درمان اختلال استرس پس از سانحه با اسپادژن با روش‌های مختلفی انجام می‌شود، و یکی از روش‌های مورد استفاده درمانی استفاده از سیلوسایبین (Psilocybin) می‌باشد.

سیلوسایبین یک ترکیب شیمیایی طبیعی است که در قارچ‌های جادویی وجود دارد. این ترکیب اثرات روان‌شناختی قوی دارد و می‌تواند تجربه‌های ترمیم‌بخش و تحول‌بخشی را برای برخی افراد فراهم کند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که سیلوسایبین در معالجه اختلال استرس پس از سانحه می‌تواند موثر باشد.

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که مصرف تمام دز سیلوسایبین تحت نظارت و همراهی متخصصان حرفه‌ای و به همراه برنامه‌های درمانی مناسب، می‌تواند به بهبود علائم PTSD کمک کند. سیلوسایبین می‌تواند تجربه‌های عمیق و تحول‌بخشی را در مورد خود و جهان ایجاد کند و به فرد کمک می‌کند تا به نحوی متفاوت به تجربه‌های ترسناک خود نگاه کند و الگوهای ذهنی و روانی را تغییر دهد.

با این حال، مصرف سیلوسایبین به عنوان درمان برای PTSD باید تحت نظارت دقیق و همراهی متخصصین مربوطه انجام شود. این درمان به عنوان یک روش جدید و هنوز در مراحل تحقیقاتی است و نیاز به بررسی بیشتر دارد تا بتوان توصیه‌های دقیق‌تری ارائه کرد. همچنین، قوانین و مقررات مربوط به استفاده از سیلوسایبین درمانی در هر کشور ممکن است متفاوت باشد، بنابراین مهم است قبل از هرگونه درمان، قوانین محلی خود را بررسی کنید و با متخصصین مربوطه مشورت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

جوز قانونی برای خرید و فروش سیلوسایبین در کشورها به شدت متغیر است و ممکن است در طول زمان تغییر کند. در برخی کشورها، سیلوسایبین و قارچ‌های جادویی به عنوان مواد مخدر طبقه‌بندی شده و ممنوع هستند، در حالی که در برخی دیگر از کشورها، استفاده یا حتی تجارت آنها قانونی است.

 درمانی در حال بررسی و بررسی است. تحقیقات بر روی اثرات درمانی سیلوسایبین در برخی از بیماری‌ها و اختلالات روانی مانند افسردگی مقاوم، اضطراب و افتادگی از سال‌های اخیر افزایش یافته است.

 

در برخی کشورها، استفاده از سیلوسایبین به طور قانونی مجاز است. البته باید توجه داشت که این اطلاعات براساس دانش من تا سال 2021 می باشد و ممکن است در طول زمان تغییر کند. در زیر تعدادی از کشورهایی که به طور کلی شناخته شده‌اند که مصرف سیلوسایبین در آنها قانونی است را ذکر می‌کنم:

1.     هلند: در هلند، سیلوسایبین به عنوان قارچ‌های جادویی (Magic Mushrooms) شناخته می‌شود و قانوناً قابل تجارت و مصرف است. با این حال، قوانین مربوط به محدودیت‌های سنی و مقدار مجاز مصرف در هلند وجود دارد.

2.     پرتغال: در سال 2001، پرتغال قوانین محاکمه‌ای را که مصرف مواد مخدر را کیفری می‌کرد، لغو کرد. در حال حاضر، مصرف سیلوسایبین در پرتغال تحت قوانین بهداشتی و بهره‌وری از مواد مخدر مسئولانه تنظیم می‌شود.

3.     جمهوری چک: در جمهوری چک، قوانین مربوط به سیلوسایبین و قارچ‌های جادویی در حال تغییر هستند و مصرف شخصی آنها در حال حاضر قانونی است. با این حال، تجارت سیلوسایبین در جمهوری چک هنوز قانونی نیست.

4.     برترین: در برترین، مصرف سیلوسایبین در حدود شخصی قانونی است و تجارت آن در برخی مراکز محدود مجاز است.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

عوامل موثر بر قیمت سیلوسایبین

 

1.     قوانین و مقررات: قوانین مربوط به قارچ‌های جادویی و سیلوسایبین در هر کشور و منطقه ممکن است متفاوت باشند. در برخی کشورها، مصرف، تولید یا فروش قارچ‌های جادویی غیرقانونی است و ممکن است منجر به افزایش قیمت آنها شود. در مقابل، در برخی دیگر از کشورها، قارچ‌های جادویی ممکن است قانونی باشند و در نتیجه قیمت آنها پایین‌تر باشد.

2.     تامین و تقاضا: تامین قارچ‌های جادویی و سیلوسایبین نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. اگر تولید و تأمین این محصولات محدود باشد و تقاضا بالا باشد، قیمت آنها ممکن است افزایش یابد. از طرف دیگر، اگر تولید بیشتر و تقاضا کاهش یابد، قیمت ممکن است کاهش یابد.

3.     کیفیت و قدرت تأثیر: قیمت ممکن است بر اساس کیفیت و قدرت تأثیر سیلوسایبین متغیر باشد. ترکیبات داخل قارچ‌های جادویی ممکن است در هر نوع و گونه‌ای متفاوت باشد و این موضوع می‌تواند در قیمت آن تأثیر بگذارد.

4.     محل توزیع: قیمت سیلوسایبین و قارچ‌های جادویی نیز ممکن است بسته به محل توزیع متفاوت باشد. در برخی مناطق، ممکن است قارچ‌های جادویی به راحتی قابل دسترس باشند و در نتیجه قیمت آنها کاهش یابد. در مقابل، در برخی دیگر از نواحی یا بازارها، دسترسی به آنها محدودتر است و قیمت ممکن است بالاتر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

روش مصرف مجیک ماشروم

۱- استفاده قارچ سیلوسایبین به صورت تازه

قارچ سیلوسایبین در اسپادژن گیاهی طبیعی است یعنی یا از زمین رشد می کنند یا از هاگ های میسلیوم کشت می شوند. گونه های مختلف قارچ سیلوسایبین به طور طبیعی در سرتاسر جهان رشد کرده و وجود دارند. به هر حال، چیدن این قارچ ها خطرناک است. چرا که بیش از ۱۰۰۰۰ گونه قارچ شناخته شده وجود دارد که برخی از آنها برای انسان سمی هستند. اگر آگاهی از انواع مختلف، گونه ها و خطرات قارچ های مختلف ندارید، به راحتی یک قارچ با قارچ دیگر اشتباه گرفته می شود و ممکن است انتخاب یکی از آن دو شما را به کما ببرد، برخلاف قارچی که شما را روانگردان می کند.

۲- استفاده مجیک ماشروم به صورت خشک شده

حدود ۹۰ درصد قارچ ها آب بوده، لذا وقتی خشک می شوند ۹۰ درصد از جرم خود را از دست می دهند. خب! این بدان معناست که همان دوز قارچ جادویی به شکل خشک شده حدود ۱۰ برابر وزن کمتری نسبت به دوز تازه دارد.

پیشنهاد مطالعه: مواد مخدر فلاکا چیست؟

قارچ اگر مرطوب بماند به سرعت پوسیده می شود، که نه تنها خود قارچ، بلکه سیلوسایبین موجود در داخل آن نیز از بین می رود. بنابراین خوردن قارچ جادویی فاسد و خراب هرگز جالب نخواهد بود. خطر خرید هر نوع قارچ جادویی (تازه یا خشک) این است که، اگر متخصص نباشید، نمی‌دانید دقیقا کدام گونه را خریداری کرده اید. لذا بازار مجیک ماشروم در هر کشوری غیرقانونی است.

۳- استفاده به صورت پودر

قارچ جادویی در اسپادژن به صورت پودر هم استفاده  می شود. یعنی کپسول یا خود پودر، این مورد هم خطراتی را به دنبال دارد مثلا افزودن مواد تقلبی به پودر که این خود، خطرات ناشی از مخلوط شدن مواد با منشاء، کیفیت و کمیت ناشناخته را با پودر سیلوسایبین خالص به شدت افزایش می دهد.

اثرات قارچ سیلوسایبین چیست؟

افراد با استفاده قارچ سیلوسایبین (Psilocybin mushroom) در کنار اینکه تغییراتی در هوشیاری، خلق و خو، ادراک را تجربه می کنند، می توانند سفر به اصطلاح روانگردان هم نیز داشته باشند که حدودا بین ۲ تا ۶ ساعت طول میکشد. شدت سفر ارتباط مستقیمی با دوز مصرفی و قدرت قارچ ها از نظر محتوای سیلوسایبین دارد. حتی زمان هایی هست که مصرف زیاد باعث مرگ فرد می شود.

آیا مجیک ماشروم (قارچ سیلوسایبین) می تواند کاربرد پزشکی داشته باشد؟
این قارچ کاربردهای پزشکی بالقوه دارد. از جمله می تواند در درمان بیماری‌ ها و اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب، اعتیاد به الکل و کاربردهای درمانی همانند مشاوره و حتی غم و اندوه و افسردگی کارایی بالایی داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

Introducing BrainsWay Deep TMS Treatment for Depression

A revolutionary depression treatment that has changed the field of mental healthcare, Deep TMS™ has been FDA-cleared to safely and effectively treat Major Depressive Disorder (MDD) through BrainsWay’s patented H-coil technology.

Deep TMS treatment for depression works by utilizing a magnetic field that manages to directly reach wider and deeper brain regions, regulating the neural activity of brain structures related to major depressive disorder – specifically the dorsolateral prefrontal cortex (DLPFC).

Repeated peer-reviewed studies have found Deep TMS to be a highly effective treatment that can facilitate a profound improvement in patients’ mental health, alleviating symptoms of depression and contributing to a significantly greater quality of life.

As a noninvasive procedure, Deep TMS is a well-tolerated treatment that does not cause any adverse or long-lasting side effects. It does not require a significant recovery period, and the 20-min treatment can easily be integrated into each patient’s day-to-day schedule.

Deep TMS Depression Treatment Protocol
BrainsWay’s unique, patented H-Coil technology is held inside a cushioned helmet fitted onto the patient’s head. Upon activation, the H-coil produces magnetic pulses that regulate the brain’s neural activity.

BrainsWay’s Deep TMS sessions for depression last approximately 20 minutes, as opposed to 40-minute standard rTMS sessions.  Alternatively, a 3-min intermittent theta burst (iTBS) session is also available.   A Deep TMS treatment plan usually requires daily sessions over four weeks, followed by periodic maintenance sessions.

The following graphic details Deep TMS’s treatment protocol, with its Acute and Continuation phases:



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

PTSD treatment works. Those who have gone through trauma can learn to feel safe in the world and cope with stress. There are several helpful treatments, so you have options. There is no one treatment that is right for everyone. Working with your health care provider, you can decide together which is best for you based on benefits, risks, side effects and other preferences.

Talk Therapies

Studies show that certain talk therapies (psychotherapies) work best. The talk therapies with the most research support are trauma-focused. "Trauma-focused" means that the treatment focuses on the traumatic event and what it means to you. The talk therapies that work best are: Cognitive Processing Therapy (CPT), Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR), and Prolonged Exposure (PE).

In these talk therapies, you'll learn ways to work through your trauma, by visualizing, talking or thinking about the traumatic event until it becomes less upsetting. Or you will focus on changing unhelpful beliefs about the trauma or since the trauma happened. These talk therapies usually last about 8-16 sessions. There are other options that have less research support but may be good options for you. Learn more about Talk Therapies for PTSD.

Medication

There are medications that are helpful for treating PTSD symptoms. Your best options are those with the most evidence: paroxetine, sertraline and venlafaxine. Over time, you will work with your provider to check on your response to the medication, discuss side effects, and change the dose, if needed. The benefits of medications take time to work and end after you stop taking them. And there are some medications that are not helpful for PTSD. Learn more about Medications for PTSD.

Getting Started and Checking In

The articles below give basic information about how to get started with treatment and how to know if your treatment is working for you.

·         Why Get Treatment?
Deciding to get help and taking the steps to start can be hard. Learn why getting help for your symptoms is the best thing you can do to get your life back on track.

·         Choosing a Treatment
There are several effective PTSD treatments. This means you have options. Learn how you can work with your provider to choose the best treatment for you.

·         Types of Providers
Many types of professionals provide evidence-based talk therapy and medication to people who go through trauma. Learn about the training and education of these mental health providers.

·         Signs of Good PTSD Care
In the best cases, people see PTSD symptoms get better while in treatment. But some people may not feel satisfied or feel they don't see progress. Learn 4 signs of quality PTSD care and how you can be an active player in your treatment.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

I get the same questions any time I tell someone that my law firm has a psychedelics practice group. One of the top 5 is: “is microdosing psilocybin legal?” The short answer is no. But like any area of the law, it’s complex. Today, I’ll dissect the legality of microdosing psilocybin.

What is psilocybin microdosing?

Psilocybin microdosing means taking very small amounts of psilocybin. People who microdose may avoid hallucinations but still experience other positive effects. As scientists continue to study the effects of microdosing, some studies show that it has positive effects on anxiety and depression.

What are the key psilocybin laws?

The federal Controlled Substances Act (CSA) schedules certain drugs into one of five schedules. Psilocybin is a Schedule I substance, meaning that it is illegal to possess, obtain, or produce. The feds believe psilocybin has no currently accepted medical use, a lack of accepted safety for use under medical supervision, and a high potential for abuse. This is pretty crazy (the FDA seems to believe otherwise), but it’s where we are.

As of today, no state has fully legalized psilocybin (Oregon did, but the program isn’t live yet). Many jurisdictions have decriminalized psilocybin, but that just reduces penalties and/or directs police not to prioritize enforcement. Like with cannabis, even statewide legalization can’t change federal law. But unlike with cannabis, we have no idea what the federal government will do when states roll out psilocybin programs.

Is microdosing psilocybin legal?
The short answer is no. The CSA schedules the chemical psilocybin with no thresholds. A large amount is as illegal as a small amount, though penalties may be different. Persons who microdose psilocybin in cities (for example) that have decriminalized it may be at lesser risk of local prosecution, but that’s it. Federal and even state authorities may still prosecute even microdosing. And there’s no protection at all for commercial activities.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

 

Shrooms, Alice, tweezes, mushies, hongos, pizza toppings, magic mushrooms — everyday lingo for psychedelic mushrooms seems to grow with each generation. Yet leading mycologist Paul Stamets believes it’s time for fans of psilocybin mushrooms to leave such childish slang behind.
 
Mushroom side effects long term
Obviously, not all hallucinogenic experiences are positive, so nearly every study on psychedelic drugs has included therapists trained to intercede if a trip turns bad and to maximize the outcome if the trip is good.

“This is about allowing someone access into deeper access into their own mental processes, with hopefully greater insight,” Johnson said. “While others might disagree, it does seem very clear that you need therapy to maximize the benefits.”

There are also side effects from psychedelics that go beyond a bad trip. LSD, mescaline and DMT, which is the active ingredient in ayahuasca tea, can increase blood pressure, heart rate, and body temperature, according to the National Institute on Drug Abuse. Ayahuasca tea can also induce vomiting. LSD can cause tremors, numbness and weakness, while the use of mescaline can lead to uncoordinated movements. People hunting for psychedelic mushrooms can easily mistake a toxic species for one with psilocybin, “leading to unintentional, fatal poisoning.”

Another issue: Not everyone is a candidate for psychedelic treatment. It won’t work on people currently on SSRIs — the receptors in their brains are already flooded with serotonin. People diagnosed with bipolar disorder or schizophrenia, or who have a family history of psychosis are always screened out of clinical trials, said Frederick Barrett, associate director of the Center for Psychedelic and Consciousness Research at Johns Hopkins.

“If you have a vulnerability to psychosis, it could be that exposing you to a psychedelic could unmask that psychosis or could lead to a psychotic event,” Barnes said.

Then there are the thousands of people with mental health concerns who will never agree to undergo a psychedelic trip. For those people, scientists such as Roth are attempting to find an alternative approach. He and his team recently identified the mechanisms by which psychedelics bond to the brain’s serotonin receptors and are using the knowledge to identify new compounds.

“Our hope is that we can use this information to ultimately make drugs that mimic the benefits of psychedelic drugs without the psychedelic experience,” Roth said.

“What if we could give people who are depressed or suffer from PTSD or anxiety or obsessive-compulsive disorder a medication, and they could wake up the next day and be fine without any side effects? That would be transformative.”



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

How Long Do Shrooms (Psilocybin) Stay in Your System?

Mushrooms stay in your system for 24 hours or longer. Their effects last up to 6 hours.

How long routine drug tests can detect the presence of shrooms in your system also varies based on the type of test. For example:

Urine tests: Most people eliminate psilocybin within 24 hours. A urine drug test won’t detect their presence for much longer than this.
Hair tests: Psilocybin is detectable for as long as 90 days.
Blood tests: It takes psilocybin about 15 hours to leave your bloodstream. This is about how long it’s detectable in blood. However, blood tests are rarely used to detect shrooms. 
There are currently no reliable saliva drug tests for mushrooms.

Factors That Affect Detection Time

Factors affecting the time mushrooms stay in your system include:

Time Between Ingesting and Testing

The body eliminates mushrooms quickly. To detect mushrooms, testing must occur within 24 hours or less unless it’s a hair drug test. The sooner the test after taking mushrooms, the higher the likelihood they’ll be detected.

Half-Life

This is how long it takes for half of the mushrooms or any other drug to leave your system. The average half life of psilocybin is 3 hours.1

Mushroom Species

There are as many as 200 different species of psilocybin mushrooms. The higher the amount of hallucinogen present, the longer it remains detectable



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

Magic Mushrooms

For individuals in tune with drug culture, the aesthetic of bright, colorful mushrooms can be found on posters, t-shirts and on album covers of CDs and records. Shrooms, or magic mushrooms are a commonly recognized, natural hallucinogen. It is also considered to be one of the least dangerous narcotics that you can ingest. So what is it really?

What are Psychedelic Mushrooms?

Mushrooms containing the chemical psilocybin are considered to be ‘magic’ mushrooms. Ingesting these fungi produces intense hallucinations in the user. Historians hypothesize that psychedelic mushrooms were used in religious ceremonies and rituals around the world as far back as 6,000 years ago. Evidence of use has been found on cave rock art, and in sculptures in nearly every continent. Many users, even today, describe using mushrooms as a spiritual experience. In fact, in some countries, its use is still legal if it is used for religious ritual or for spirituality.

What is Psilocybin?

Psilocybin is a natural psychoactive, hallucinogenic substance that is found in hundreds of species of mushrooms. Though this magical formula has been used for hundreds of years, the compound was first isolated in 1958. Ingestion is the primary method of intake. Typically, the mushrooms are dried out and put on food to overcome the bitter taste, though they can also be brewed in tea or made into an oil. This chemical is converted into psilocin by the body, which has hallucinogenic effects that are similar to DMT or LSD. The intensity of the high is dependent on the species of mushroom and how much is ingested. As with any substance, the user’s physiology plays a role. It has a low toxicity and typically does not cause harm to the body.

Abusing Mushrooms

Psilocybin is a non-addictive substance. This means that despite it having powerful effects on the body and mind, there is no craving or withdrawal. Despite there being no actual cravings, many users do enjoy regular recreational use. While it is very rare, it is possible to overdose on magic mushrooms. Psychologically and physically, it is considered to be one of the safest drugs to use. There can be uncomfortable side effects, though, they are not devastating.

To identify the rare but possible risks of overdose, you should be aware of the following:

Panic Attacks
Paranoia
Psychosis
Seizures
Vomiting
Being in a high stress mindset, or in a volatile place that you are not comfortable in can all impact whether or not you experience difficulties while using mushrooms.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

Common Symptoms of Lung Cancer

There are several lung-related symptoms of lung cancer that appear after the cancer has been growing for some time, including:

Coughing. Coughing that doesn’t go away or gets worse and is not related to a viral or bacterial infection affecting your lungs.
Shortness of breath. Feeling out of breath, tightness in the chest, feeling like you can’t breathe, or feeling you can’t get enough air. There are non-cancerous conditions that can also cause this symptom. Either way you should have a doctor check your lungs.
Coughing up bloody mucus. Coughing up blood-tinged or rust-colored phlegm or mucus.
Chest pain. Pain that gets worse with laughing, coughing, or deep breathing.
Wheezing. Wheezing is that high-pitched whistling sound that happens when exhaling.
Lung infections that won't clear. Repeated infections such as pneumonia or bronchitis, or a lung infection that won't go away will likely be evaluated further by your doctor for another cause. 
Hoarseness. If your voice becomes hoarse for no apparent reason you should have this evaluated by a doctor.
What's Next if You Receive a Lung Cancer Diagnosis?
If the symptoms you noticed and reported to your doctor were caused by lung cancer, you're likely to visit with an oncologist who specializes in lung cancer treatments. They will determine the type of lung cancer, stage, and other factors that allows them to create a personalized treatment plan. If you're in the Colorado Front Range, the Rocky Mountain Cancer Centers team is here to guide you through the process every step of the way. 

 



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

16 Unexpected Lung Cancer Symptoms You Should Know About

Lung cancer doesn't always show obvious signs or symptoms until it's become more advanced. A cough that won't go away or shortness of breath without another cause are some of the more common symptoms you hear about. But, did you know there are several other surprising signs and symptoms that can indicate lung cancer?

What Causes Lung Cancer and Who Can Get It?
It's probably no surprise that smoking is one of the main causes of lung cancer.

Smoking causes 80% of the lung cancer deaths in women and 90% in men.
Men that smoke are 23 times more likely to get lung cancer.         
Female smokers are 13 times more prone to develop lung cancer.
???? Related Read: The Leading Cause of Lung Cancer Deaths? Yes, It’s Smoking

But non-smokers get lung cancer too — risk factors include extensive exposure to radon gas and worked-related exposure to carcinogens such as fumes. Non-smokers who are exposed to second-hand smoke have a 20-30% greater risk for developing lung cancer.

Lung cancer is most common in people over 65. However, younger adults can and do develop lung cancer, but less than 2% of patients are below 35. Learn more about the risk factors for developing lung cancer. 

 



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

What is lung cancer?

Lung cancer starts when abnormal cells grow and multiply in an uncontrolled way. Cancer that begins in the lungs is called primary lung cancer. If cancer begins in another part of the body and spreads to the lungs it is know as secondary or metastatic cancer in the lung.

Lung cancer is the leading cause of cancer death and the fifth most common cancer diagnosed in Australia excluding non-melanoma cancers. It is responsible for almost one in five cancer deaths in Australia. 

It is estimated that more than 14,700 people were diagnosed with lung cancer in 2023. The average age at diagnosis is 72 years old. 

Lung cancer is the fifth most commonly diagnosed cancer in Australia, and it is estimated that one in 20 people will be diagnosed by the time they are 85.

There are two main types of lung cancer: 

Non-small cell lung cancer (NSCLC) 

Non-small cell lung cancer is the most common type of lung cancer, accounting for around 85% of cases. There are sub-types of non-small cell lung cancer. The most common are: 

adenocarcinoma - begins in mucus-producing cells and makes up about 40% of lung cancers. While this type of lung cancer is most commonly diagnosed in current or former smokers, it is also the most common lung cancer in non-smokers. 
squamous cell (epidermoid) carcinoma - commonly develops in the larger airways of the lung. 
large cell undifferentiated carcinoma - can appear in any part of the lung and are not clearly squamous cell or adenocarcinoma. 
Lung cancer signs and symptoms
Symptoms of lung cancer may include: 

·         shortness of breath

·         changes to the voice such as hoarseness

·         chest pain

·         coughing or spitting up blood

·         a new cough that does not go away

·         chest infection that lasts more than three weeks or keeps coming back

·         enlarged fingertips

·         loss of appetite

·         unexplained weight loss

·         tiredness.

 



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

سرطان ریه به عنوان یکی از کشنده ترین نوع سرطان ها در جهان سالانه شمار زیادی از زنان و مردان را به کام مرگ می کشد.سرطان ریه بعد از سرطان پستان دومین عامل مرگ و میر زنان در جهان است

علت ابتلا به سرطان ریه

دلیل 90 درصد از سرطان های ریه قرار گرفتن در معرض دود دخانیات برای یک مدت طولانی است . درصد ابتلا به سرطان ریه در افرادی که سیگار نمی کشند 15٪ است.

آلاینده های موجود در هوای محیط زیست و محل کار:موادی چون آزبست (پنبه نسوز)، گاز رادون (گازی بی رنگ و بی بو که از تجزیه طبیعی اورانیم در آب، خاک و مصالح ساختمانی قدیمی تولید می شود)، اورانیوم و نیکل عامل مستعد کننده و پیشتاز در ابتلاء به سرطان ریه هستند.

استنشاق دود سیگار در محیط برای افراد غیر سیگاری

عوامل ژنتیکی:وجود سابقه سرطان ریه بین اعضای نزدیک خانواده احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می دهد.

عوامل ایمنولوژیک (ایمنی) : نارسایی مکانیسم ایمنی طبیعی بدن عاملی مستعد کننده در ایجاد سرطان ریه شناخته شده است.

خرید سیلوسایبین از اسپادژن

دانشمندان اسپادژن برای اولین بار در ایران موفق به استخراج و تخلیص ماده موثره سیلوسایبین از قارچ سیلوسیب کوبنسیس با خلوص بالاتر از ۹۹٫۹ درصد و مطابق با استانداردهای جهانی گشته‌اند. بر این اساس، بعد از آزمایشات بسیار و واکاوی­های متخصصانه در بخش تحقیق و توسعه، فرمول تولید صنعتی انحصاری این محصول ارزشمند که به عنوان انقلابی در صنعت دارویی جهان شناخته می­شود، وارد فاز تولید در کارخانجات پیشرفته اسپادژن شده است و اسپادژن را به عنوان اولین و تنها تولیدکننده ماده موثره سیلوسایبین در کشور معرفی میکند. شرکت اسپادژن سیلوسایبین را به سه فرم محلول، سالید کریستال و پودر با برگه‌ انالیز(COA) ارايه می‌نماید.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

راه های تشخیص سرطان ریه

برای تشخیص این نوع سرطان راه های زیادی وجود دارد که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

معاینه فیزیکی
زمانی که پزشک بعد از معاینه بیمار مشکوک شوند برخی از سوالاتی درباره علائم این بیماری از بیمار سوال می کنند تا مطمئن شوند که تشخیص آن ها درست بوده است یا خیر؟

آزمایشات تصویربرداری
با تصویربرداری هر توده ای که وجود داشته باشد قابل رویت خواهد بود و پزشک با مشاهده نتیجه آزمایش تشخیص خواهد داد که فرد دچار سرطان ریه شده است یا خیر؟

آزمایش خلط
یکی دیگر از راه های تشخیص این نوع سرطان، آزمایش خلط می باشد. فردی که سرفه های خلط داری می کند با استفاده از میکروسکوپی خلط می توان این نوع بیماری را تشخیص داد.

بیوپسی
نمونه برداری از بافت ریه می تواند در تشخیص این بیماری کمک کند. این نوع نمونه برداری می تواند به روش های مختلفی مانند برونکوسکوپی، نمونه برداری سوزنی، مشاهده‌ ی فضای سینه ‌ای صورت بگیرد.

راه های درمان سرطان ریه

برای درمان سرطان ریه راه های زیادی وجود دارد که ما در این مطلب به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

اولین گزینه برای درمان این بیماری جراحی است. در حین جراحی قسمتی از ریه برداشته می شود و اگر شدت بیماری زیاد باشد ممکن است کل ریه را خارج کنند.
شیمی درمانی یکی دیگر از راه های درمان این بیماری می باشد که با استفاده از داروها ممکن است رشد سلول ها کاهش پیدا کند و از بین بروند.
برای از بین بردن سلول های سرطانی می توان از روش رادیوتراپی استفاده کرد. با استفاده از این روش اندازه تومور کاهش پیدا می کند و اگر قبل و بعد از جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی صورت بگیرد درمان این بیماری موفقیت آمیز خواهد بود.
درمان هدفمند یکی از روش های درمان سرطان است که با استفاده از دارو می باشد یعنی برخی از داروهای سرطانی هستند که رشد و تکثیر سلول های سرطانی متوقف می کنند.
بهترین مرکزهای درمان سرطان ریه معمولاً دارای تیم‌های چند تخصصی هستند که شامل پزشکان متخصص سرطان ریه، جراحان توراکسیک، رادیوتراپیست‌ها، پاتولوژیست‌ها و سایر تخصص‌های مرتبط می‌شوند. این مراکز معمولاً در تشخیص و درمان سرطان ریه از روش‌های پیشرفته‌ای مانند جراحی بین‌سینه‌ای، شیمی درمانی، رادیوتراپی و درمان‌های هدفمند استفاده می‌کنند.

برای پیدا کردن بهترین مرکز درمان سرطان ریه، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

1.    مشاوره با پزشک: بهترین راه برای انتخاب مرکز درمان سرطان ریه، مشاوره با پزشک متخصص است. پزشک شما می‌تواند بر اساس شرایط شخصی خود، شما را به مراکزی که تخصص درمان سرطان ریه را دارند، ارجاع دهد.

2.    مراجعه به مراکز متخصص: می‌توانید به مراکزی که در تشخیص و درمان سرطان ریه شهرت دارند، مراجعه کنید. این مراکز ممکن است مجهز به تجهیزات پیشرفته و تیم‌های متخصص باشند.

3.    بررسی سابقه و آمارها: می‌توانید سابقه و آمارهای مراکز درمانی مختلف را بررسی کنید. این اطلاعات می‌توانند شامل نرخ موفقیت درمان، تعداد مورد درمان شده و نظرات بیماران قبلی باشند.

4.    مراجعه به مراکز تحقیقاتی: مراکز تحقیقاتی معمولاً به دنبال روش‌های نوین در تشخیص و درمان سرطان ریه هستند. ممکن است بتوانند روش‌هایی را ارائه دهند که در دیگر مراکز درمانی در دسترس نیستند.

 



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

سیلوسایبین تراپی چیست؟

سیلوسایبین تراپی یکی از انواع روش های درمانی جدید در روانشناسی است. همه ما باید برای آرامش و پیشرفت در زندگی بتوانیم روش های مشاوره ای مختلفی را تجربه کنیم. روان شناسان همیشه سعی می کنند راه حل های مختلفی برای پروسه درمانی اشخاص انتخاب کنند. هر چند که درمان ها می تواند با استفاده از دارو یا جلسات مشاوره باشد. قبل از این که یکی از سیلوسایبین تراپی یا روش های دیگر را انتخاب کنید راجع به مشاور خود تحقیق کنید. اکلکتیک تراپی یکی از روش های درمانی برای اختلالات روانی است. این روش درمان می تواند کمک بسیاری به افراد کند.

یکی از مواردی که همیشه مورد بررسی قرار می گیرد بحث ضربه های روانی در افراد است. در واقع این ضربه های روانی به گونه ای است که باعث اختلالات شخصیتی بسیاری می شود. یکی از این موارد اختلالاتی مثل افسردگی است. افسردگی یک نوع اختلال است که در افراد مختلف متفاوت است. علائم افسردگی می تواند شامل موارد و ویژگی های منحصر به فردی باشد. نحوه درمان آن اما می تواند به افراد کمک های بسیاری کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که سیلوسایبین تراپی چیست؟

روان درمانی در مقابل سیلوسایبین تراپی
یک درمانگر همچنین تکنیک های خاصی را از درون آن رویکرد نظری انتخاب می کند. برخی از نمونه‌های این تکنیک‌ها عبارتند از مواجهه درمانی، حس درمانی، آرامش درمانی، درمان پذیرش و تعهد (ACT) و ذهن آگاهی. درمان التقاطی با چه کمکی می تواند کمک کند. درمان التقاطی می تواند برای کمک به افراد با طیف وسیعی از نیازها مورد استفاده قرار گیرد. برخی از شرایط و مشکلاتی که می تواند با موفقیت درمان کند عبارتند از:

اضطراب
اختلال دو قطبی
مشکلات مقابله و سازگاری
افسردگی
اختلالات اشتها
اختلالات شخصیت
اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
مشکلات رابطه
لالی انتخابی
معضلات اجتماعی
فشار
 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

قارچ جادویی چیست؟

به گروهی از خانواده قارچ ها که از زمان های بسیار دور در بین قبایل خاصی مصرف می شد و حالات جسمی و روحی خاصی را برای افراد بوجود می آورد مجیک ماشروم یا قارچ جادویی می گویند

اگر بخواهیم به طور دیگری برای شما بگویم باید بدانید که در دنیا حدود چهل هزار گونه مختلف قارچ وجود دارد که تنها حدود صد گونه آنها مجیک ماشروم هستند

یکی از سمی ترین قارچ ها ، مجیک ماشروم می باشد که مصرف آن باید حتما با کنترل و آگاهی صورت بگیرد

ار اسم قارچ بودن آن و همینطور گیاهی بودنش  بسیاری از افراد آن را بی خطر انگاشته و بدون اطلاع از عوارض مجیک مشروم ، به راحتی از آن  استفاده می کنند که باز تاکیید می کنیم حتما مصرف آن باید با مشاوره توسط افراد متبحر صورت گیرد

این گیاه به صورت طبیعی و بدون دخالت انسان ها در طبیعت رشد کرده شکل آن به صورت قارچ های خوراکی و طبیعی است

اینم بد نیست بدونید که محل منبع اولیه مجیک ماشروم ها آمریکای جنوبی بوده و فقط تعداد محدودی از نژاد های اون داخل ایران بصورت طبیعی رشد می کنه

اگرم کسی مدعی بشه این گیاه داخل ایران رشد کرده احتما بصورت گلخانه ای و تحت کنترل پروش یافته است

در تصویر پایین در مورد اینکه مجیک ماشروم مال کدام کشور است  یک تصویر کلی برای شما قرار داده ایم که در هر منطقه که از دنیا که این قارچ شناسایی شده است بر اساس گونه های آن مشخص و معین گردیده است

همانطور که می بینید بیشتر در امریکا تنوع رشد این قارچ مشاهده می گردد و شاید بسیاری آن را برای این کشور بدانند

مجیک ماشروم اسپادژن

انواع مجیک ماشروم
قارچ جادویی (سیلوسایبین) گونه های مختلفی را شامل می شود که همگی حاوی میزان های مختلفی از ماده سیلوسایبین هستند. یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین گونه های قارچ جادویی، Psilocybe Cubensis (سیلوسایبین) است. 

 زیرگونه های رایج قارچ سیلوسایبین Psilocybe Cubensis  عبارتند از:

 B+ :به دلیل سایز بزرگ و میزان تاثیرگذاری بالایی که دارد شناخته می شود. 
Ecuador: پیشینه تولید این نوع قارچ جادویی در رشته کوه‌های اکوادور است.
Hawaiian:  این نوع قارچ جادویی که شهرت فراوانی پیدا کرده است با عنوان پسیلوسیب کوبنسیس هاوایی هم شناخته می‌شود. 
Golden Teacher:  قدرت توهم‌زایی این نوع قارچ بسیار بالا است. 

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

درمان سرطان ریه مبتنی بر جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی است. در مراحل پیشرفته، رویکرد‌های درمانی جدید مانند درمان‌های هدفمند نیز در دسترس هستند. اینکه کدام یک از رویکرد‌های درمانی فوق الذکر به صورت جداگانه یا ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی به وضعیت بیمار دارد.
بیماران مبتلا به کارسینوم سلول کوچک معمولاً در زمان تشخیص در مرحله پیشرفته هستند. تومور اغلب قسمت‌های بزرگی از بافت ریه را تحت تأثیر قرار داده است و قبلاً متاستاز‌هایی در سایر قسمت‌های بدن ایجاد کرده است. برداشتن کامل بافت سرطانی با جراحی دیگر در این موارد امکان‌پذیر نیست. با این حال، تومور‌های سلول کوچک در مقایسه با کارسینوم‌های سلول غیر کوچک به شیمی درمانی بهتر پاسخ می‌دهند.
در درمان کارسینوم‌های سلول غیر کوچک در مراحل I و II اولین مرحله جراحی است. فرصتی برای بهبودی طولانی مدت است. در مراحل پیشرفته‌تر، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی به‌صورت جداگانه یا ترکیبی، احتمالاً با جراحی تکمیل می‌شوند. اگر متاستاز‌های دورتر قبلاً رخ داده باشد، شانس بهبودی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. سپس درمان در درجه اول با هدف پیشگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری، تسکین علائم و حفظ کیفیت زندگی است.

عمل جراحی برای درمان سرطان ریه

جراحی معمولاً اولین گزینه برای درمان کارسینوم برونش است، به ویژه در مراحل اولیه I و II. بسته به اندازه و گسترش سلول‌های تومور، با این حال، جراحی هنوز می‌تواند در مراحل بعدی انجام شود. هدف از این عمل برداشتن کامل بافت تومور تا حد امکان است. در طول این روش، پزشک غدد لنفاوی مجاور را نیز برمی‌دارد تا آن‌ها را در آزمایشگاه بررسی کند. روش‌های جراحی مختلفی وجود دارد که به وسعت و اندازه تومور بستگی دارد:

 

 مراحل درمان سرطان ریه با اسپادژن

 

درمان انقلابی  ما نشان دهنده اوج نوآوری پزشکی است. این درمان، بر خلاف درمان های ناکارامد قبلی، دارای توانایی فوق العاده ای برای مقابله با چالش های متنوعی است که متخصصان در طول تاریخ  درمان سرطان ریه با آن دست به گریبان بوده اند. این درمان با استفاده از اطلاعات و داده های گسترده و وسیع پزشکی، تجربیات بالینی و پردازش آن با فناوری فوق پیشرفته و با تکیه بر تجزیه و تحلیل گروه بزرگ دانشمندان اسپادژن و سیستم فرمان دهی و کنترل بر پایه هوش مصنوعی واستفاده از نوآوری منحصر به فرد در بکارگیری سیستم دارورسانی نانوذره HOCL موفق به درمان قطعی سرطان ریه در تمامی مراحل با نتیجه اعجاب آور ۹۲/۷ درصدی گشته است، همچنین این انقلاب درمانی دارای حداقل عوارض حین درمان و مزایای بسیاری است.

درمان سرطان ریه مبتنی بر جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی است. در مراحل پیشرفته، رویکرد‌های درمانی جدید مانند درمان‌های هدفمند نیز در دسترس هستند. اینکه کدام یک از رویکرد‌های درمانی فوق الذکر به صورت جداگانه یا ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی به وضعیت بیمار دارد.
بیماران مبتلا به کارسینوم سلول کوچک معمولاً در زمان تشخیص در مرحله پیشرفته هستند. تومور اغلب قسمت‌های بزرگی از بافت ریه را تحت تأثیر قرار داده است و قبلاً متاستاز‌هایی در سایر قسمت‌های بدن ایجاد کرده است. برداشتن کامل بافت سرطانی با جراحی دیگر در این موارد امکان‌پذیر نیست. با این حال، تومور‌های سلول کوچک در مقایسه با کارسینوم‌های سلول غیر کوچک به شیمی درمانی بهتر پاسخ می‌دهند.
در درمان کارسینوم‌های سلول غیر کوچک در مراحل I و II اولین مرحله جراحی است. فرصتی برای بهبودی طولانی مدت است. در مراحل پیشرفته‌تر، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی به‌صورت جداگانه یا ترکیبی، احتمالاً با جراحی تکمیل می‌شوند. اگر متاستاز‌های دورتر قبلاً رخ داده باشد، شانس بهبودی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. سپس درمان در درجه اول با هدف پیشگیری یا کند کردن پیشرفت بیماری، تسکین علائم و حفظ کیفیت زندگی است.

عمل جراحی برای درمان سرطان ریه

جراحی معمولاً اولین گزینه برای درمان کارسینوم برونش است، به ویژه در مراحل اولیه I و II. بسته به اندازه و گسترش سلول‌های تومور، با این حال، جراحی هنوز می‌تواند در مراحل بعدی انجام شود. هدف از این عمل برداشتن کامل بافت تومور تا حد امکان است. در طول این روش، پزشک غدد لنفاوی مجاور را نیز برمی‌دارد تا آن‌ها را در آزمایشگاه بررسی کند. روش‌های جراحی مختلفی وجود دارد که به وسعت و اندازه تومور بستگی دارد:

 

 مراحل درمان سرطان ریه با اسپادژن

 

درمان انقلابی  ما نشان دهنده اوج نوآوری پزشکی است. این درمان، بر خلاف درمان های ناکارامد قبلی، دارای توانایی فوق العاده ای برای مقابله با چالش های متنوعی است که متخصصان در طول تاریخ  درمان سرطان ریه با آن دست به گریبان بوده اند. این درمان با استفاده از اطلاعات و داده های گسترده و وسیع پزشکی، تجربیات بالینی و پردازش آن با فناوری فوق پیشرفته و با تکیه بر تجزیه و تحلیل گروه بزرگ دانشمندان اسپادژن و سیستم فرمان دهی و کنترل بر پایه هوش مصنوعی واستفاده از نوآوری منحصر به فرد در بکارگیری سیستم دارورسانی نانوذره HOCL موفق به درمان قطعی سرطان ریه در تمامی مراحل با نتیجه اعجاب آور ۹۲/۷ درصدی گشته است، همچنین این انقلاب درمانی دارای حداقل عوارض حین درمان و مزایای بسیاری است.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

سال ها قبل در صحرای ساهارا و آمریکای جنوبی، برخی از اقوام در مراسمات روحانی و مذهبی از این نوع قارچ مصرف می کردند که باعث حالت های سرخوشی و شادی در آن ها می گشته است.

کنوانسیون سازمان ملل متحد در سال 1971 قارچ سیلوسایبین را در لیست مواد روانگردان قرار داد؛ در بسیاری از کشورها خرید و فروش سیلوسایبین ممنوع گشته است.

اعتیاد به مجیک ماشروم

وابستگی به سیلوسایبین مطرح نمی‌باشد ولی به دلیل اینکه می‌تواند برای برخی افراد اثرات خوشایند داشته باشند ممکن است مورد استفاده دوره‌ای قرار گیرد. تا کنون گزارشی از مرگ بخاطر اوردوز سیلوسایبین ارائه نشده‌است و به تنهایی ماده سمی و اعتیادآور محسوب نمی‌شود، هرچند ممکن است فرد تحت تأثیر این ماده دست به اقدامات خطرناک بزند و بر اثر حوادث صدمه ببیند.

در بعضی موارد برای اثربخشی بهتر و بالاتر افراد قارچ سیلوسایین را با قرص ال اس دی ترکیب می کنند که خاصیت توهم زایی فوق العاده ای به آن می بخشد و ممکن است افراد تحت تأثیر این ماده دست به اقدامات خطرناکی زده و بر اثر حوادث صدمه ببینند.

عملکرد ماشروم

معمولا پس از مصرف مخدر ماشروم تاثیرات آن 30 دقیقه پس از مصرف مشخص می شود که مواد سمی و توهم زای این قارچ موجب میگردد که سیستم عصبی سمپاتیک فرد مصرف کننده تحریک گردد و همین امر موجب می شود ضربان قلب و فشار خون فرد به طور عجیبی افزایش پیدا کند. گر گرفتگی شدیدی در فرد ایجاد شده و مردک چشم گشاد می شود، همچنین تمام عضلات منقبض می شود و به دنبال آن افزایش دمای بدن را داریم؛ حالات گیج شدن و وخواب آلودگی شدید، ضعف شدید عضلات و تهوع نیز از علائم مصرف می باشد.

نحوه مصرف ماشروم

قارچ ماشروم مخدر به صورت های مختلفی مصرف می گردد .

1- نوشیدنی: به صورت دم کردنی یا اضافه نمودن به انواع دمنوش و چای

2- خوراکی: خوردن به صورت تازه  و خام یا خشک شده و یا افزودن آن به انواع خوراکی از جمله کیک.

4- استنشاق کردن

5- پودر کردن و به صورت کپسول بلعیدن

خطرات استفاده از ماشروم

مجیک ماشروم نیز همانند سایر مواد محرک و اعتیاد آور، هرچه بیشتر استعمال شود میزان وابستگی به آن افزایش می یابد و به دلیل این که بدن فرد به مقدار مصرف قبلی ماشروم عادت کرده است برای رسیدن به حالت سرخوشی قبل فرد باید از بار قبل بیشتر مصرف کند که اثرات موقت آن معمولا بین 6 الی 12 ساعت در بدن باقی می ماند. ماشروم به مرور زمان اثرات طولانی مدت بر جسم و روان شخص می گذارد و باعث تغییر در شخصیت و خلق و خوی فرد می گذارد که گاهی شخص دچار فراموشی می شود.

همچنین مصرف بیش از حد از مجیک ماشروم و یا استفاده همزمان آن با سایر مواد مخدر، روانگردان ها، قرص ها و یا شرب خمر ممکن است باعث اوردوز و مرگ شخص مصرف کننده شود.

کشت ماشروم مخدر

ماشروم یا مجیک ماشروم نوعی از قارچ های وحشی هستند که قابل پرورش نیز می باشند که معمولا در کشورهای مکزیک، آمریکای جنوبی، شمال غربی و جنوبی ایالات متحده کشت و پروش داده می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

درمان میگرن با طب سوزنی در تهران

طب سوزنی بعنوان یک دستاورد برای پیشگیری از میگرن مورد استفاده قرار گرفته است. این درمان هرچند رواج چندانی ندارد، ولی برای درمان حملات میگرن مزمن، استفاده شده است. وقتی این درمان توسط یک متخصص ماهر طب سوزنی انجام می شود، بسیار بی خطر بوده و معمولاً مشکلات جدی را به همراه ندارد.
شاید از دوستان و اطرافیان خود درباره طب سوزنی برای میگرن شنیده باشید. نتایج به دست آمده از آزمایشات تحقیقاتی نشان می دهد که طب سوزنی، در واقع یک دستاورد موثر برای مدیریت کردن میگرن می باشد.

طب سوزنی چگونه برای درمان میگرن عمل می کند؟

یک جلسه متداول طب سوزنی، شامل فرو بردن سوزن های ریز در نقاط طب سوزنی در بدن، و پس از آن کار کردن بر روی سوزن ها با ملایمت می باشد. متخصصان طب سوزنی می گویند که این کار، جریان خون در بافت ها را از طریق مکانیسمی که در طب سنتی تحت عنوان رفلکس آکسون شناخته شده است، ارتقا می دهد و عروق کوچک بافت اطراف سوزن را گشاد می نماید.
ولی تئوری های دیگری نیز وجود دارد که نحوه عملکرد طب سوزنی را شرح می دهد و متخصصین طب سوزنی، معتقدند که بیش از تنها یک فرایند در تسکین دادن علائم دخیل می باشد. باور بر این است که طب سوزنی از فعالیت سیستم عصب پاراسمپاتیک پشتیبانی کرده و به بدن اجازه می دهد تا ضربان قلب، سرعت تنفس و فشار خون را که همگی در زمان مختل شدن می تواند باعث شروع میگرن شود، در سطح بهینه حفظ نماید.
گفته می شود کشش عضلات که می تواند واکنش درد بدن را بیش از حد تحریک کند، با اجرای جلسات مکرر طب سوزنی قابل تسکین است. تغییرات در فعالیت فیزیکی مغز نیز در کاهش دفعات تکرار میگرن بعد از یک سری جلسات طب سوزنی، ایفای نقش می کند. با محدود کردن نقاط طب سوزنی به بازوها و ساق پاها و اجتناب از نواحی سر وگردن، تاثیرات تسکین درد طب سوزنی، فعال می شود و در عین حال، از اتساع وریدی که می تواند میگرن را تشدید کند، اجتناب می نماید.

 



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

تاثیر قارچ جادویی بر مغز مبتلایان به افسردگی

برخی معتقدند اگر در مصرف این نوع از قارچ‌ها جانب اعتدال رعایت شود کاملا ایمن هستند و به نظر نمی‌رسد که اعتیادآور باشند.

با این وجود، افراد ممکن است پس از هضم و جذب آن به اصطلاح «سفر‌های بد» یا حملات پانیک (حمله حاد شدید اضطراب همراه با احساس مرگ قریب‌الوقوع) را تجربه کنند. در حالی که دارو‌های ضد افسردگی رایج به آرامی اثر می‌کنند به نظر می‌رسد مزایای سیلوسایبین تنها پس از مصرف چند دوز آغاز می‌شود. هم چنین، به نظر می‌رسد سیلوسایبین مزایای بلند مدت‌تری را ارائه می‌دهد. این نتیجه مطالعه‌ای است که توسط گروهی تحت هدایت «رابین کارهارت هریس» روانشناس و عصب‌شناس بریتانیایی انجام شده است. او در سال ۲۰۱۶ میلادی گفته بود: «تجربه با یکی از این دارو‌ها می‌تواند یکی از عمیق‌ترین تجربه‌های کل زندگی شما باشد».

مطالعه‌ای که نتیجه آن روز دوشنبه منتشر شد تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی (fmri) بیماران مبتلا به افسردگی را از دو کارآزمایی بالینی مستقل قبلی با استفاده از درمان با سیلوسایبین مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. به عبارت ساده fMRI یک اسکن مغزی است که در آن می‌توان نواحی فعال مغز را روی صفحه رایانه مشاهده کرد.

این مطالعه نشان داد در بیمارانی که تحت درمان با سیلوسایبین برای افسردگی قرار می‌گیرند به نظر می‌رسد که نواحی مغز بیش از زمان پیش از درمان به هم مرتبط هستند. این بدان معناست که بخش‌هایی از مغز که پیش‌تر ارتباط محدودی در مناطق جدا شده از خود نشان داده بودند بیش‌تر با مناطق دیگر مرتبط شدند.

یکی از راه‌های درک این موضوع می‌تواند این باشد که مغز را یک شهر بزرگ و ارتباطات را به عنوان ترافیک در نظر بگیرید. در افراد مبتلا به افسردگی، به نظر می‌رسد برخی از مناطق یا شبکه‌های مغز دارای ارتباطات مجزای بیش از حد زیادی هستند و مانند ترافیک بیش از حد در یک محله انباشته شده اند. این بدان معنی است که ترافیک بین محله‌ها جریان ندارد بلکه در یک منطقه کوچک باقی می‌ماند گویی هیچ جاده‌ای وجود ندارد که آن را به سایر نقاط شهر متصل سازد.

پژوهشگران می‌گویند که پس از مصرف سیلوسایبین ترافیک شهری ذهنی این بیماران بین محله‌ها جریان پیدا کرد و روان شد و ترافیک در کل شهر مغز پراکنده شد.

«ماتیاس لیختی» پروفسور فارماکولوژی بالینی در بیمارستان دانشگاه بازل در سوئیس می‌گوید: «ارتباط عملکردی افزایش یافته می‌تواند با تقویت انعطاف‌پذیری ذهنی و آرامش عاطفی توصیف شده مطابقت داشته باشد». اگرچه هنوز به طور کامل درک نشده است که سیلوسایبین چگونه کار می‌کند نتایج این مطالعه مهم به نظر می‌رسد، زیرا به توضیح اینکه چرا ممکن است برای بیماران مبتلا به افسردگی مفید باشد کمک می‌کند. هم چنین، این مطالعه نشان می‌دهد که این ایده رایج که قارچ‌های سیلوسایبین «مغز شما را مجددا می‌چرخانند» می‌تواند تا حدودی حقیقت داشته باشد و طبق مطالعه «کارهارت هریس» اثرات ضد افسردگی سیلوسایبین ناشی از «رشد جهانی در یکپارچگی شبکه‌های مغزی» است.

در آلمان یک کارآزمایی فاز ۲ (در این مرحله دارو یا شیوه درمانی تجربی برای گروه بزرگ‌تری از افراد مثلا ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر تجویز می‌شود) در حال انجام است که ۱۴۴ بیمار مبتلا به افسردگی اساسی مقاوم به درمان را شامل می‌شود و در حال بررسی اثرات سیلوسایبین در مقایسه با دارو‌های دیگر بر روی آنان است.

اگرچه شواهد فعلی هنوز محدود به آزمایش‌های بالینی کوچک هستند، اما نتایج مربوط به فواید، ایمنی و کارایی سایلوسایبین در درمان افسردگی و سایر اختلالات روانی امیدوار کننده به نظر می‌رسند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

تولید، فروش و نگهداری قارچ جادویی در کانادا غیرقانونی است؛ بنابراین پلیس می‌تواند علیه فروشندگان و حتی مشتریان این محصولات وارد عمل شود.

حتی پیش از افتتاح این فروشگاه در مونترال، پلیس با ارسال ایمیلی که یک نسخه از آن به دست رادیو کانادا رسید، هشدار داده بود که فروش قارچ جادویی و مشتقات ماده فعال آن‌ها یعنی سیلوسایبین، تحت قانون کنترل داروها و دیگر مواد (LRCDAS) است.

طبق آنچه در وب‌سایت FunGuyz آمده است، فروشگاه قارچ جادویی مونترال که در نزدیکی پل ژاک کارتیه واقع شده، سیزدهمین کسب‌وکاری است که توسط این شرکت افتتاح شده است. یازده تا از آن‌ها در انتاریو و یکی دیگر در دیترویت فعال است.

صاحبان این فروشگاه‌ها مدعی شده‌اند که برای قانونی شدن ماده فعال قارچ جادویی یعنی سیلوسایبین psilocybine تلاش می‌کنند.

شرکت FunGuyz اعلام کرده که قصد دارد فروشگاه‌های دیگری در سرتاسر مونترال و سایر نقاط کبک افتتاح کند.

در کل شهرداری مونترال اعلام کرده که خواستار جرم‌زدایی از نگهداری مواد مخدر مصرفی است. شورای شهر مونترال نیز به‌اتفاق آرا بیانیه‌ای را دراین‌خصوص به تصویب رسانده است. بااین‌حال، تشکیلات تحت هدایت خانم والری پلانت تأکید کرده که فروش سیلوسایبین غیرقانونی است و پلیس با آن طبق قانون برخورد خواهد کرد.

فرانسوا بوناردل، وزیر امنیت عمومی کبک، نیز هشدار داده که فروش این مواد در کبک جایی ندارد و متخلفان با اتهامات کیفری روبرو خواهند شد.

در جریان بازدید رادیو کانادا از فروشگاه قارچ‌های جادویی مونترال در صبح روز سه‌شنبه، یکی از مسئولان این فروشگاه به نام هکتور، توضیح داد که بسته‌های موجود در ویترین فروشگاه خالی است و محصولات واقعی در پشت پیشخوان در کیسه‌های مشابه نگهداری می‌شوند و در کپسول فروخته می‌شوند، یا این که خشک شده و به شکلات چای یا برخی محصولات دیگر اضافه می‌شوند و البته مقدار آن همیشه به میلی‌گرم است.

همان صبح روز سه‌شنبه ده‌ها مشتری برای خرید سیلوسایبین در این فروشگاه حاضر شدند. یکی از آن‌ها در مصاحبه با رادیو کانادا گفت: من از افتتاح این فروشگاه خوشحال هستم چرا که اگر نتوانم آن را بخرم باید خودم آن را بکارم.

یکی دیگر از مشتریان هنگام خروج از فروشگاه گفت مدت زیادی است که از افسردگی رنج می‌برد و می‌خواهد برای درمان افسردگی خود قارچ‌های جادویی را امتحان کند.

 

سایلوسایبین یک ماده روان‌گردان است که جزو کلاس ایندول و تریپتامین طبقه‌بندی می‌شود و قارچ جادویی حاوی این ماده است. طبق بررسی‌ها، این ماده می‌تواند باعث تغییر در قدرت درک و موجب ایجاد توهم و سرخوشی شود و اثرات آن تا شش ساعت ادامه داشته باشد. برخی معتقدند اگر در مصرف این نوع قارچ‌ها افراط نشود، این محصولات ایمن هستند و اعتیادآور نیستند. بااین‌حال ممکن است افراد پس از هضم و جذب آن «سفر‌های بد» یا حملات پانیک (حمله حاد شدید اضطراب همراه با احساس مرگ قریب‌الوقوع) را تجربه کنند. دارو‌های ضدافسردگی مجاز خیلی تدریجی و آرام اثر می‌کنند؛ اما آثار سیلوسایبین تنها پس از مصرف چند دوز آشکار می‌شود.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

چگونه میتوانید هنگام ابتلا به سرطان ریه، بهترین مرکز درمانی را پیدا کنید؟  انتخاب پزشک یا بهترین مرکز درمان سرطان ریه یکی از بزرگترین تصمیماتی است که شما طی این اتفاق دشوار با آن روبرو خواهید شد. برای درک بهتر باید بدانید که  درمان تا حد زیادی به مرحله تشخیص آن بستگی دارد.  این بیماری ریه، علائم اولیه و عامل ابتلا به آن خواهیم پرداخت.

راهنمای انتخاب بهترین مرکز درمان سرطان

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که بیماران مبتلا به انواع سرطان و نیز خانواده این بیماران دارند این است که روند درمان آن ها در بهترین مرکز درمان انواع سرطان در تهران انجام شود. اما واقعاً بهترین مرکز درمان انواع سرطان کجاست؟ یا این که ویژگی های بهترین مرکز درمان انواع سرطان چیست؟ با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مرکز درمان انواع سرطان و معیارهای انتخاب آن آشنا سازیم.

ویژگی های بهترین مرکز درمان انواع سرطان

مهم ترین ویژگی های این مرکز موارد زیر می باشد:

  • انجام انواع روش های تشخیصی برای تشخیص و ارزیابی سرطان در افراد
  • انجام آزمایش های بالینی برای ارزیابی وضعیت بیماران
  • استفاده از انواع دستگاه های مجهز و نوین در زمینه تشخیص انواع سرطان به منظور بهبود و افزایش دقت در روند تشخیص سرطان ها
  • انجام شیمی درمانی به کمک بهترین متخصصین در زمینه اونکولوژی
  • فعالیت های درمانی توسط متخصصین و پزشکان حاذق در زمینه رادیو تراپی
  • انجام غربالگری سلامت
  • انجام جراحی از سوی بهترین جراحان که در طول سال ها فعالیت های پزشکی، تخصص و تجربه فراوانی کسب کرده اند و می توانند که بهترین برنامه درمانی را برای افراد بر حسب شرایط جسمانی و سرعت پیشروی بیماری شان تدارک ببینند.
  • تجربه بالای پرسنل و نیز متخصصینی که در این مراکز مشغول به فعالیت های درمانی هستند نیز از جمله معیارهای مهم در هنگام انتخاب بهترین مرکز درمان سرطان به شمار می رود.
  • دسترسی آسان به مرکز درمانی: مرکز درمان سرطان از لحاظ جرافیایی و همچنین از نظر استفاده از وسایل نقلیه باید به راحتی در دسترس باشد

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

(سرطان ریه) یا (چنگار ریه) به انگلیسی: (Lung cancer)نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل نشده سلول در بافت های ریه است. اگر این بیماری درمان نشود، رشد سلولی می تواند در یک فرایند به نام متاستاز به بیرون از ریه گسترش پیدا کند و به بافت های اطراف یا سایر اعضای بدن برسد. اکثر سرطان هایی که از ریه شروع می شوند، به نام سرطان های ابتدایی ریه، کارسینوماهایی هستند که از بافت پوششی نشات می گیرند.

انواع اصلی سرطان ریه سرطان های ریه سلول کوچ (SCLC) ، که سرطان سلولی جو شکل نیز نامیده می شود، و سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) هستند. شایع ترین علائم عبارتند از سرفه (همراه با خلط خونی)، کاهش وزن و تنگی نفس.

شایع ترین علت سرطان ریه قرار گرفتن در معرض دود دخانیات برای یک مدت طولانی است که دلیل ۹۰٪ از سرطان های ریه است درصد ابتلا به سرطان ریه در افرادی که سیگار نمی کشند ۱۵٪ است،و دلیل این موارد اغلب ترکیبی از عوامل ژنتیکی گاز رادون، آزبست، و آلودگی هو از جمله دود سیگار فرد ثالث مربوط می شود. ممکن است سرطان ریه در رادیوگرافی قفسه سینه و مقطع نگاری رایانه ای (سی تی اسکن) قابل تشخیص باشد.

 تشخیص با یک بافت برداری که اغلب از طریق برونکوسکوپی یا راهنمای سی تی انجام می شود، قابل تایید شدن است. درمان و نتایج طولانی مدت به نوع سرطان، مرحله (شدت گسترش) و سلامت کلی فرد، که از طریق وضعیت عملکرد سنجیده می شود، بستگی دارد.

درمان های رایج عبارتند از جراحی، شیمی درمانی، و پرتودرمانی. گاهی اوقات NSCLC با جراحی قابل درمان است، اما معمولاً SCLC به شیمی درمانی و پرتودرمانی بهتر پاسخ می دهد به طور کل، ۱۵٪ از مردم ایالات متحده آمریکا که طبق تشخیص پزشک به سرطان ریه مبتلا بوده اند پنج سال بعد از تشخیص بیماری زنده ماندند در سراسر دنیا، سرطان ریه شایع ترین دلیل مرگ و میر مربوط به سرطان در بین زنان و مردان به شمار می رود، و مسئول ۱٫۳۸ میلیون مرگ و میر در سال، طبق گزارش سال ۲۰۰۸ است.

 

سرطان ریه علائم

نشانه ها و علائمی که ممکن است نشان دهنده سرطان ریه باشند.

·علائم تنفسی: سرفه، خلط خونی، خس خس سینه یا تنگی نفس

·علائم سیستمیک: کاهش وزن، تب، چماقی شدن ناخن های انگشت، یا ضعف

·علائم ناشی از فشار موضعی: درد قفسه سینه، درد استخوان، انسداد ورید اجوف فوقانی، مشکل در بلعیدن

اگر سرطان در راه تنفسی رشد کند، ممکن است جلوی جریان هوا را سد کند، و موجب مشکل در تنفس شود. این امر می تواند منجر به تجمع ترشحات در پشت گرفتگی شود، و مستعد سینه پهلو خواهد بود.

بسته به نوع تومور، به اصطلاح پدیده پارانئوپلاستیک ممکن است در آغاز به بیماری جلب توجه کند در سرطان ریه، این پدیده ها می توانند شامل سندرم میاستنیک لامبرت – ایتون (ضعف عضلات به دلیل بیماری خودایمنی) هایپرکلسمی، یا سندرم هورمون ضد ادرار نامناسب (SIADH) شوند. تومورها در بالای ریه، به نام تومور پانکوست، ممکن است به بخش موضعی از دستگاه عصبی سمپاتیک حمله کنند، و موجب سندرم هورنر (افتادگی پلک و کوچک شدن مردمک در آن طرف)، و نیز آسیب به شبکه بازویی شوند.

این سرطان ها به طور تصادفی و هنگام انجام رادیوگرافی های منظم تشخیص داده می شوند بسیاری از علائم سرطان ریه (کم اشتهایی، کم شدن وزن، تب، خستگی) مختص این بیماری نیستند در بسیاری از افراد، قبل از اینکه علائم مشخص شوند و فرد به دنبال درمان پزشکی برود، سرطان از محل اصلی خود فراتر رفته و گسترش پیدا کرده است. محل های شایع گسترش سرطان ریه عبارتند از مغز، استخوان، غدد فوق کلیوی، ریه دیگر، کبد، پیراشامه، و کلیه ها. در حدود ۱۰٪ از افراد مبتلا به سرطان ریه در زمان تشخیص علائمی قابل مشاهده نیست؛ این سرطان ها در زمان رادیوگرافی منظم قفسه سینه به طور تصادفی تشخیص داده می شوند.

 

♦  علل

سرطان پس از آسیب ژنتیکی به دی ان ای گسترش می یابد. این آسیب ژنتیکی بر روی عملکرد طبیعی سلول، از جمله تکثیر سلولی، مرگ سلولی برنامه ریزی شده (آپوپتوز) و ترمیم دی ان ای تاثیر می گذارد. هر چقدر آسیب بیشتر می شود، خطر ابتلا به سرطان نیز افزایش می یابد.

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

سرطان ریه سلول بزرگ چیست؟

کارسینوم سلول بزرگ ریه (LCLC) یکی از چندین شکل سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) است. LCLC اغلب در نواحی بیرونی ریه ها ایجاد می شود و تمایل به رشد سریع دارد و نسبت به سایر انواع سرطان ریه با شدت بیشتری گسترش می یابد. علائم اولیه LCLC عمدتاً شامل تنگی نفس و خستگی است.

NSCLC حدود 85٪ از تمام سرطان های ریه را تشکیل می دهد که تقریباً 10٪ از آنها LCLC هستند. سرطان ریه سلول بزرگ که سرطان ریه سلول بزرگ نیز نامیده می شود، به دلیل اندازه بزرگ سلول های سرطانی است که می توان آن را مشاهده کرد. تومور با میکروسکوپ مشاهده می شود (بر خلاف اندازه تومور، که همچنین تمایل به بزرگی دارد).

علائم سرطان ریه سلول بزرگ

علائم اولیه LCLC را می توان به راحتی نادیده گرفت و به سایر شرایط کمتر جدی از جمله سن نسبت داد.

چنین علائمی عبارتند از:

خستگی
تنگی نفس خفیف (تنگی نفس)
درد در پشت، شانه یا قفسه سینه
از آنجایی که LCLC به طور معمول در محیط بیرونی ریه ها ایجاد می شود، سرفه مزمن و سرفه خونی تا اواخر بیماری شایع نیستند.

LCLC می تواند با پیشرفت بیماری عوارض دیگری ایجاد کند. ممکن است منجر به پلورال افیوژن شود، وضعیتی که در آن مایعات در حفره پلور (فضای بین ریه ها و دیواره قفسه سینه) جمع می شوند. علائم شامل تنگی نفس، و درد در قفسه سینه یا پهلو است که با نفس عمیق بدتر می شود.

سلول های LCLC همچنین می توانند مواد هورمون مانندی ترشح کنند که باعث ایجاد سندرم های پارانئوپلاستیک می شوند. این مواد سیستم ایمنی را تحریک می کنند تا به سلول های خاصی از بدن حمله کند. سندرم‌های پارانئوپلاستیک می‌توانند علائمی مانند اختلال گفتار، اختلال در هماهنگی و مشکل در راه رفتن یا بلع را ایجاد کنند. در مردان نیز می تواند باعث بزرگ شدن سینه ها شود که به نام ژنیکوماستی شناخته می شود.

علل

عوامل خطر برای LCLC مانند عوامل خطر سایر اشکال سرطان ریه است. سیگار تنها بزرگترین عامل خطر سرطان ریه است. حتی زندگی با فردی که سیگار می کشد، خطر ابتلا به سرطان ریه را در افراد غیرسیگاری 20 تا 30 درصد افزایش می دهد.

قرار گرفتن در معرض رادون در خانه دومین عامل خطر اصلی سرطان ریه است. رادون که در اثر تجزیه اورانیوم طبیعی در خاک تولید می‌شود، در بسیاری از خانه‌ها در سطوح بسیار بالایی یافت می‌شود.

اگرچه سرطان ریه سلول کوچک (SCLC) بیشتر با قرار گرفتن در معرض رادون مرتبط است، رادون می‌تواند در ایجاد LCLC و سایر NSCLC‌ها نقش داشته باشد. ۷ آزمایش رادون می‌تواند آن را تشخیص دهد و خدمات کاهش می‌تواند آن را حذف کند. تحقیقات نشان می‌دهد که جهش‌های ژنی خاص ممکن است در خطر برخی از انواع LCLC، از جمله جهش‌های ژن‌های RUNX1، ERBB4، BRCA1 و EPHA3 نقش داشته باشند.

 



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

اختلال استرس پس از سانحه یا (Post Traumatic Stress Disorder) PTSD، نوعی اختلال روانی است که امکان دارد در افرادی رخ دهد که شاهد رخدادهای آسیب‌زننده‌ٔ زیر بوده‌اند یا آن را تجربه کرده‌اند:

رخدادهای طبیعی مثل سیل، زلزله و…
 تصادف سنگین
حمله تروریستی
جنگ 
 تجاوز جنسی
 تهدیدشدن به مرگ
خشونت جنسی
آسیب جدی دیدن
درگذشته، اختلال PTSD با نام‌های زیادی مانند موج‌گرفتگی طی سال‌های جنگ جهانی اول و روان‌رنجوری جنگی بعد از جنگ جهانی دوم شناخته می‌شد؛ اما اختلال استرس پس از سانحه فقط برای کهنه‌سربازان جنگی اتفاق نمی‌افتد و امکان دارد برای همه افراد با هر قومیت، ملیت یا فرهنگ و در هر سنی رخ دهد.

تخمین زده می‌شود که اختلال استرس پس از سانحه در طول عمر هر ۱نفر از ۱۱نفر تشخیص داده می‌شود و احتمال ابتلای زنان به این اختلال ۲برابر مردان است. 

افراد دارای اختلال استرس پس از سانحه، افکار مزاحم و احساسات شدیدی را در ارتباط با تجربه خود دارند که تا مدت‌ها بعد از پایان حادثه آسیب‌زننده باقی می‌ماند. آن‌ها ممکن است با کابوس‌های شبانه یا از طریق فلاش‌بک خاطرات این حادثه را زنده کنند. (منظور از فلاش‌بک تکرار خاطرات حادثه در ذهن و خواب است) این امکان وجود دارد که آن‌ها احساس غم، ترس یا خشم و احساس جدایی و بیگانگی با دیگران داشته باشند.

افرادی که اختلال استرس پس از سانحه دارند، ممکن است از ارتباط با افراد یا قرارگرفتن در موقعیت‌هایی که یادآور حادثه آسیب‌زننده مورد نظر برای آن‌هاست، اجتناب کنند و امکان دارد واکنش‌های منفی و شدیدی در مورد یک چیز معمولی مانند صدای بلند یا لمس تصادفی داشته باشند.

تشخیص اختلال استرس پس از سانحه، نیازمند قرارگرفتن در معرض یک ضربه روحی (تروماتیک) و ناراحت‌کننده است. اگرچه امکان دارد این مواجهه نسبت به بار اول، غیرمستقیم باشد.

بیماری‌های مرتبط با PTSD

اختلال اضطراب حاد

درست همانند اختلال PTSD، اختلال اضطراب حاد در واکنش به رویداد تروماتیک و با علائم و نشانه‌هایی مشابه رخ می‌دهد؛ اگرچه علائم آن بین سه روز تا یک ماه بعد از حادثه اتفاق می‌افتند.

امکان دارد افراد دارای اختلال اضطراب حاد، تروما را با فلاش‌بک‌ها یا کابوس‌ها دوباره زندگی کنند و ممکن است احساس کرختی یا بیگانگی با خود داشته باشند. این علائم و نشانه‌ها باعث ناراحتی و مشکلات عمده در زندگی روزمرۀ آن‌ها می‌شود. حدود نیمی از افراد با اختلال اضطراب حاد به اختلال PTSD مبتلا می‌شوند.

به‌طور تخمینی، ۱۳ تا ۲۱ درصد از بازماندگان تصادفات رانندگی و بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از بازماندگان تعرض، تجاوز جنسی یا تیراندازی جمعی، به اختلال اضطراب حاد مبتلا می‌شوند.

ممکن است انواع روش‌های روان‌درمانی مثل رفتاردرمانی شناختی، به کنترل علائم و نشانه‌ها و پیشگیری از بدترشدن آن‌ها و ابتلا به اختلال استرس پس از سانحه کمک کند. امکان دارد داروهایی مانند SSRI (مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین) که در دسته داروهای ضدافسردگی قرار می‌گیرند، به تسهیل یا کاهش علائم این اختلال کمک کنند.

 

درمان اختلال استرس پس از سانحه

برخی مطالعات نشان می‌دهد که مداخله زودهنگام با افرادی که دچار تروما شده‎اند ممکن است برخی از علائم PTSD را کاهش دهد یا به طور کلی از همه این علائم جلوگیری کند. همچنان غیر از درمان و مداخله زودهنگام راه حلی به منظور پیشگیری از بیماری وجود ندارد. فرد بیمار می‌بایست به پزشک و مشاور مراجعه نماید تا درمان او هر چه سریعتر آغاز گردد.

 



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : spudgene

علت اختلالات تغذیه‌ای چیست؟

دلایل مختلفی در بروز اختلالات خوردن نقش دارند. یکی از این موارد ژنتیک است. به نظر می رسد افرادی که خواهر یا برادر یا والدینی با اختلال خوردن دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این اختلال هستند.

ویژگی‌های شخصیتی هم عامل دیگری است. براساس بررسی پژوهشی در سال ۲۰۱۵، روان‌رنجوری، کمال‌گرایی و تکانشگری چند ویژگی شخصیتی هستند که می‌توانند در ابتلا به اختلالات خوردن نقش داشته باشند.

از دلایل بالقوه دیگر هم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

فشار برای لاغرشدن
قرارداشتن در معرض رسانه‌هایی که الگوهای زیبایی خاصی را ترویج می‌کنند.
متخصصان می‌گویند که تفاوت در ساختار مغزی هم می‌تواند در ایجاد اختلالات خوردن نقش داشته باشد. در هر حال، کماکان به مطالعات بیشتری در خصوص دلایل بروز اختلالات تغذیه نیاز است.

تشخیص اختلال تغذیه چگونه است؟

اختلالات خوردن بر اساس علائم و بررسی عادات و رفتارهای غذایی تشخیص داده می‌شوند.

برای تشخیص، متخصصان:

وضعیت سلامت و عادت‌های فرد را ارزیابی می‌کنند.
امکان دارد که از آزمایش‌هایی برای تشخیص بهره ببرند.
بررسی افکار، احساسات، عادت‌ها و رفتارهای غذایی افراد هم در مسیر تشخیص مهم است.
درمان اختلالات تغذیه‌ای چیست؟

درمان بستگی به نوع اختلال تغذیه‌ای دارد. اما به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

آشنایی با تغذیه مناسب
آموزش نحوه ایجاد عادات غذایی سالم
راهنمایی برای رسیدن به وزن مناسب در صورت کمبود یا اضافه وزن
رفتار درمانی
رفتار درمانی

برخی از درمان‌های رفتاری می‌توانند در درمان اختلالات خوردن موثر باشند. برای مثال:

درمان خانواده محور؛ این مورد درمانی برای کودکان و نوجوانان مبتلا به بی‌اشتهایی است و برای سایر اختلالات هم موثر واقع می‌شود. درمان خانواده محور از خانواده برای بهبود وضعیت بیمار کمک می‌گیرد.
درمان شناختی رفتاری (CBT)؛ از این روش در درمان اختلالات خوردن، به ویژه برای پرخوری عصبی استفاده می‌شود.
داروها

داروها نمی‌توانند اختلال خوردن را درمان کنند. هیچ دارویی برای کمک به افزایش وزن یا درمان بی‌اشتهایی وجود ندارد. بعضی داروها می‌توانند در مدیریت علائم برخی از اختلالات نقش مؤثر داشته باشند. در بعضی موارد شدید از اختلال، امکان نیاز به بستری‌شدن بیماران هم وجود دارد.

پیشگیری از اختلالات تغذیه‌ای

هیچ راه مطمئنی برای پیشگیری از اختلالات خوردن وجود ندارد. برای جلوگیری از اسیرشدن در چنین وضعیتی، باید با سبک زندگی سالم آشنا شوید. رعایت رژیم غذایی سالم و ورزش‌کردن از جمله عواملی است که نمی‌گذارد، دچار اختلالات تغذیه شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 آبان 1402 | نظرات ()