دوره ترک اعتیاد
نوشته شده توسط : spudgene

اعتیاد مانند سایر بیماری های مزمن است، یعنی نمی توان آن را به طور کامل درمان کرد، گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است، استفاده از اصطلاح درمان اعتیاد، تغییر یا بهبود بهتر از بیان آن به عنوان بهبودی است.

 

در اینجا منظور از تغییر این است که فرد مصرف مواد مخدر را متوقف کند و بیمار را قادر به کنترل میل خود به مصرف کند و برای ادامه زندگی عادی خود باید بدون استفاده از مواد مخدر و الکل با موقعیت های منفی برخورد کند و باید با آن برخورد کند. توانایی ها و قدرت خود را در غلبه بر استرس و احساسات منفی توسعه دهد.

 

علل سوء مصرف و عوامل مؤثر را شناسایی کنید و برای ایجاد توانایی مقابله با این تأثیرات بدون حضور الکل و مواد مخدر تلاش کنید، اما اگر درمان بدون تکمیل رها شود، می تواند دلیلی برای افزایش شدت بیماری باشد. ، بازگشت به مصرف مواد مخدر در مقادیر زیاد و ایجاد دوباره مشکل.

 

تظاهرات بهبودی و بهبودی در بیمار از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر دوره از درمان ویژگی های متفاوتی دارد.

 

دوره ترک اعتیاد (انصراف): (0-1 ماه)

 

برای فردی که مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر را ترک می کند، این دوره اول سخت ترین دوران محسوب می شود، در دوران محرومیت فرد، مشکلات جسمی و روانی زیادی پیش می آید که فرد معتاد دچار آن می شود. این دوره با نوسان بین احساسات مثبت و منفی مشخص می شود.

 

دوره اشتیاق (1-3 ماه)

 

پس از پایان ماه اول درمان، از بین رفتن احساس محرومیت و کاهش میل به مصرف حکایت از بهبود فرد دارد و احساس می کند که مشکل اعتیاد به پایان رسیده است، در این مدت خیلی چیزها در او به زندگی کاری، زندگی سازمان یافته و روابط دائمی خود باز می گردد و این باعث می شود که فرد احساس بهتری داشته باشد.

 

دوره بی حوصلگی (3-6 ماه)

 

پس از پایان ماه سوم دوره درمان، فرد بی حوصله، خسته و علائم افسردگی به نظر می رسد. که می تواند به از دست دادن اشتیاق این شخص منجر شود. یک زندگی منظم می تواند به فرد استرس وارد کند و احساس بی حوصلگی کند و پس از آن فرد شروع به از دست دادن موقعیت قبلی خود می کند. به همین دلیل به خصوص در این دوران باید فرد مورد توجه و درک قرار گیرد و حمایت و کمک کافی از او صورت گیرد.

 

دوره جدید زندگی (6 ماه و بیشتر)

 

در شش ماه اول، نوسانات زیادی در عواطف و احساسات وجود دارد، اما پس از آن، سبک زندگی جدیدی برای فرد شکل می گیرد، دوستان جدید پیدا می کند و لذت بردن از وسایل سرگرمی جدید آسان می شود.





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: